پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

گردهمایی ائمه جماعات مدارس استان قم به منظور بررسی نیازهای فرهنگی و ارائه راهکارهای مناسب برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این گردهمایی دکتر حیدری با اشاره به نقش مؤثر نظام آموزشی و تربیتی هر کشور در رشد و تعالی آن گفت: توجه به آموزش و پرورش سبب پیشرفت کشورها می شود و این امر نیازمند کار و تلاش بسیار است.

وی افزود: مدارس سه نوبته زیبنده کشور اسلامی ایران نیست و ما معتقدیم که فضای مدارس، باید تمام وقت در اختیار دانش آموزان باشد.

سخنران نشست با اشاره به هوش و استعداد جوانان ایرانی و حضور پر رنگ آنان در عرصه های علمی جهان گفت: المپیادهای علمی ترازوی دقیق اندازه گیری استعداد و کارآیی آموزش و پرورش هر کشور است و دانش آموزان ایرانی رتبه دوم آسیا و نخست جهان اسلام را دارند.

وی افزود: در حالی که کشورهای حاشیه خلیج فارس، حتی یک مدال طلا در عرصه المپیاد علمی کسب نکرده اند، ایرانیان در طی سی سال گذشته سیصد و بیست و هفت مدال بدست آورده اند.

دکتر حیدری تصریح کرد: زمینه، برای انفجار علمی در ایران فراهم شده است و جوانان ایرانی در فناوری هسته ای و سلول های بنیادین رتبه دهم دنیا و در سد سازی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده اند.

وی ایران را ام القرای جهان اسلام و مرکز خیزش تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: افتخار سید حسن نصرالله این است که دست پرورده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آمار رسمی که از سوی آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا منتشر شده است، آمریکا منفورترین کشور دنیاست و دین اسلام نیز سریعترین رشد در دنیا را داشته است.

دکتر حیدری، با بیان اینکه اسلام حاوی غنی ترین معارف انسان ساز است و به حیات معنوی و مادی انسان توجه دارد، تمدن و فرهنگ غرب را آمیخته با قتل و غارت و توحش دانست و گفت: اصیل ترین و عمیق ترین اصول و معارف را در اسلام می توان یافت و این در حالی است که تمدن غرب، بعد از شکل گیری خود، در جنگ های جهانی اول و دوم، 175 میلیون انسان را قتل عام کرد.

وی از گرایش روز افزون مردم آمریکا به تشیع خبر داد و گفت: مکتب تشیع به سرعت در آمریکا در حال گسترش است به گونه ای که گرایش جوانان کالیفرنیا برای مطالعه پیرامون امامت افزایش یافته است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha