شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024

دومین جشنواره نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان به همت دفتر فرهنگی-تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این مرکز در حال برگزاری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیر این جشنواره گفت: این جشنواره با ارائه آثار ادبی-هنری طلاب جوان از چهارم تا هشتم اسفند در ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شده و هدف از برگزاری آن ورود طلاب جوان به عرصه مطبوعات و آشنایی آنان با حوزه هنر و قلم است.

وی آثار رسیده به این جشنواره را از حوزه‌های علمیه برادران و خواهران اعلام کرد و گفت: این جشنواره با حضور 48 نشریه حوزوی، 35 قطعه شعر، 10 اثر داستانی، 24 قطعه ادبی، 9 فیلمنامه، 35 قطعه عکس، 23 اثر طراحی، 14 اثر نقاشی، 7 کاریکاتور، 28 اثر خوشنویسی و 20 اثر تذهیب آغاز به کار کرده است.

مسئول دفتر فرهنگی- تربیتی حوزه علمیه خراسان رویکرد این دفتر را در جهت نویسندگی طلاب مؤثر دانست و افزود: جایگاه قلم و کاربرد آن در جامعه فعلی، دفتر فرهنگی را برآن داشت تا زمینه ارتقاء طلاب به نوشتن و وارد شدن به عرصه روزنامه‌نگاری را فراهم کند.

وی با توجه به پیشینه حوزه علمیه در پاسخگویی به مسایل مختلف جامعه افزود: با اینکه حوزه‌ها از دیر باز منشأ اثر در جوامع بودند، اما طلاب باید با حضور در عرصه نشریات رسالت فرهنگی و علمی خود را انجام دهند تا همچون گذشته به عنوان بهترین پایگاه، پاسخگویی مطرح باشند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha