دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

طلاب مدرسه علمیه معصومیه با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کردند: طلاب از فرصت‌ها استفاده کرده و خود را به اموری که شأنیتی با طلبگی ندارد، مشغول نکنند.

ایشان با توجه به رسالت روحانیت در جامعه افزودند: طلاب باید به انتظارات مردم نگاه کنند تا پاسخگوی آنان باشند.

معظم‌له در ادامه افزودند: با کسب علم و تقوا به نیاز جامعه امروز، پاسخ دهید.

ایشان عامل مؤثر در موفقیت طلاب را تقوا دانسته و بیان کردند: تقوا مانند قالبی است که به علم روحانی و طلبه شکل می‌دهد و کیفیت هر جنسی به قالب آن بستگی دارد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه افزودند: اگر روحانی و طلبه‌ای بی‌تقوا باشد، مانند ماده‌ای است که قالب و شکل ندارد و هر دفعه به شکلی در می‌آید و در جامعه ارزشی نخواهد داشت.

ایشان با بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی افزودند: آیت‌الله مجتهدی، روحانی بود که در قالب تقوا، قریب به 50 سال شاگردانی با تقوا، متدین، وارسته و درس خوان تربیت کرد.

استاد حوزه علمیه، دنیا طلبی را با روحانیت سازگار ندانسته و تصریح کردند: دنیا طلبی با لباس روحانیت سازگار نیست، دنیا باید طالب روحانیون باشد نه این که روحانیون به دنبال دنیا و طالب آن باشند.

ایشان در ادامه افزودند: هر کس به دنبال علم رود، خداوند رزق و روزی‌اش را تأمین می‌کند و اگر طلاب به سوی کسب علم حرکت کنند، دنیا در مقابل آنها زانو می‌زند.

معظم‌له طلاب را به کسب هدف اصلی طلبگی فراخواندند و افزودند: هدف اصلی طلبگی، تحصیل علم و تقواست که طلاب باید در این مسیر حرکت کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha