جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 352193
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
دنیا طلبی

حوزه/ دنیا طلبی ریشه­ی همه خطاها و گرفتاری هاست و کسی که محبت دنیا را در دل دارد، محبت امام(ع) از دلش بیرون می رود و از یاد خدا غافل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، حجت الاسلام سادات در جمع جوانان روزه دار، در حسینیه بیت الاحزان تهران با بیان اینکه نیاز به آرامش خواست همه می باشد، گفت: معمولاً هر انسانی که دوره بلوغ فکری و اجتماعی را می گذراند، یکی از اهدافش رسیدن به آرامش و فراهم نمودن شرایط و مقدمات آن است. قرآن نیز دو چیز را مایه­ی آرامش انسان معرفی نموده؛ همسر و ازدواج کردن و شب برای استراحت است.

وی با بیان اینکه رویگردانی از حب دنیا در آرامش درونی انسان بسیار موثر است، افزود: دنیا طلبی ریشه­ی همه خطاها و گرفتاری هاست و کسی که محبت دنیا را در دل دارد، محبت امام(ع) از دلش بیرون می رود و از یاد خدا غافل می شود. چنین شخصی دیگر طالب شهادت در راه خدا نخواهد بود، چرا که اصلاً از فکر کردن به مرگ هراس دارد و سعی می کند مرگ را نیز فراموش کند و همین فراموشی ها موجب غرق شدن بیشتر او در گناهان خواهد بود و قلب چنین فردی دیگر حرم اهل بیت(ع) نیست و عبادت و بندگی خدا برای او مفهومی ندارد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه کثرت گناه بخاطر فراموشی مرگ است، اظهار داشت: مبدأ و منشأ آرامش، ذات مقدس پروردگار عالم می باشد. «هو الذی أنزل سکینه» او خدایی است که آرامش را به قلوب مؤمنین نازل می کند و همین آرامش باعث محکم شدن ایمان آنها خواهد بود.

حجت الاسلام سادات با تبیین برخی مسائل که مانع نزول آرامش به قلب انسان می گردد، خاطرنشان کرد: یکی از این موانع، ظلم، اعراض از ذکر خدا و غفلت از یاد اوست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خوف از خدا و خاشع بودن در برابر او یکی از مقدمات رسیدن به آرامش می باشد، گفت: خوف و ترس از خدا و مراقبت از اعمال، انسان را در مسیری قرار می دهد که در تبعیت و اطاعت از اوامر الهی نهایت دقت را خواهد داشت و وقتی هدف از تبعیت، هدایت به صراط مستقیم الهی باشد، هادی عالم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) خود، موجب آرامش خواهد بود و حزن و اندوه و خوف را از دل و جان ما می زداید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha