جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی گفتند: جریان سلمان رشدی در سب النبی منحصر می‌شد، ولی آقای سروش ریشه نبوت، قرآن و وحی را زده است که اگر از روی غرض باشد، تکلیف دیگری داریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در درس خارج فقه خود یادآور شدند: وی یکی از دانشجویان انقلابی ما بنام حاج فرج بود و در تلویزیون هم سخنرانی‌هایی داشت، ولی اکنون این آقا قدم به قدم از اصول و مبانی دینی باز می‌گردد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه نزول قرآن امری الهی و خارج از مجرای علل و اسباب عادی بوده است، گفتند: نمی‌توان این معجزه جاوید را با اشعار که از امور بشری و برپایه تخیلات است، مقایسه کرد.

ایشان افزودند: تنزل قرآن که حاوی حقایق عالم است به درس شعرا، ظلم بسیار بزرگی است و امیدوارم مطالب این فرد، ناشی از جهل وی باشند نه تعمد!

خاطرنشان می‌شود، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی همچنین دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه و دست‌اندرکاران پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی در این باره گفته بودند: هنگامی که بنده نماینده امام در اروپا بودم، این آقا مترجم ما بود و الان نغمه مخالفت با انقلاب و اسلام را در غرب بلند کرده است و غربی‌ها همین را می‌خواهند که یکنفر ایرانی که قبلا خودش را به انقلاب چسبانده بود، اکنون از اندیشه‌های اصیل اسلامی برگردد.

معظم‌له بیان داشته بودند: این شخص که البته سوداش هم آنقدر بالا نیست، اشتباهات فراوانی دارد و بر ما لازم است که پیامبر(ص) و قرآن را بهتر بشناسیم.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha