پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

اسلام دین منطق، ادب، عقلانیت و رحمت است و با هیچ کس در جنگ نبوده و نخواهد بود؛ بلکه بشریت را به عدالت و آزادی دعوت نموده است در صورتی که به مقدسات آن اهانت شود، هزینه‌ی دفاع از آن را پرداخت خواهد نمود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین با اشاره به ساخت فیلم 15 دقیقه‌ای ضدقرآنی در هلند، مسلمانان را به بیداری و هوشیاری فراخواند.

وی با بیان این که این حوادث و خصومت‌ها در میان دشمنان اسلام قدمت دیرینه داشته گفت: در جاهلیت کهنه نسبت به پیامبر اسلام(ص) هر نوع اهانت و خصومتی صورت گرفته، ولی به واسطه پیام‌های آزادی بخش این دعوت الهی، گرایش به اسلام فراگیر شد و با درخشش خود، تمام تاریکی‌ها، تهمت‌ها و شبهه‌ها را کنار زد و جهان را با حکمت و معرفت روشن ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی در ادامه افزود: در جاهلیت مدرن نیز ترس از گسترش اسلام باعث بروز چنین اهانت‌هایی می‌شود.

امام جمعه‌ وین در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرآن کریم، سراسر رحمت، منطق و استدلال است و درس زندگی را به بشریت می آموزد و در نزد مسلمان‌ها از قداست ویژه ای برخوردار است و هیچ مسلمانی تحمل کوچکترین اهانت نسبت به آن را ندارد.

وی با بیان اینکه اسلام که مدافع آزادی است گفت: نباید هر چیز بی معنی، بی منطق و توهین‌آمیزی را به پای آزادی بیان نوشت و آن چه در این فیلم- میکس شده و با بعضی از آیات قرآن به بحث بمب گذاری و انفجار برج‌های دو قلو و مسائل دیگر تطبیق داده شده غیر از اهانت چیز دیگری نیست.

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین تصریح کرد: در حادثه 11 سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو، دشمن تلاش کرد تا القا کند، مسلمان‌ها تروریست هستند؛ ولی این تبلیغات باعث شد مردم دنیا برای آشنایی با دین اسلام کنجکاو شده و به مطالعه قرآن و آشنایی با مفاهیم نورانی آن روی آورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی به حق مسلمانان در دفاع از مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: گرچه دبیر سازمان ملل و اتحادیه اروپا و مسئولین هلند این حرکت ضد دینی و اسلامی را محکوم و تقبیح نمودند ولی مسلمانان انتظار دارند، با سازنده این فیلم که یک فرد ضد اسلام است برخورد قانونی به عمل آید.

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین در پایان، ضمن اشاره به برخورد قانونی با کسانی که به مقدسات دینی اهانت می‌کنند، راهکار مقابله با این گونه توهین‌ها را انتقال شفاف پیام زیبای اسلام و قرآن به دنیا دانسته و خاطر‌نشان کرد: بدرستی‌که جهان کفر درپی تهدید مسلمانان است و همه‌ی قدرت‌ها اگر دست به دست هم‌دیگر دهند، توان مقابله با نور الهی اسلام را نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha