یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

به مناسبت سالگرد آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی همایش نقش مرجعیت در احیای دین و هدایت نسل جوان از سوی هیئت خادم الرضا(ع) در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در این همایش گفت: اگر بخواهیم نظام اسلامی به حرکت صحیح خود ادامه دهد و بین توده‌های مردم و نظام، شکاف ایجاد نشود، باید مرجعیت و راه آن را حفظ کنیم.
وی افزود: مرجعیت باید با همان مبنا و روش حضرت امام خمینی(ره) دنبال شود و کسی که توانست میراث امام را استمرار بخشد مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی بود، زیرا امام خمینی(ره) اجتهاد را در پرتو فهم عمیقی که از دین داشت به طور دقیق و صحیح عرضه کرده است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: در این عصر فرقه‌ها، نحله‌ها و مکتب‌های ضددینی فراوانی رو به رشد است که در طول یکسال در یکی از استان‌ها ده فرقه جدید ایجاد شده است.
این استاد حوزه افزود: این فرقه‌ها سایه‌ای از فرقه‌های باطل گذشته است که با شکل، رنگ و جلوه دیگری حضور پیدا می‌کنند و در این میان مأمن و پناه مردم و جوانان مراجع عظام هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل، منصب مرجعیت را بالاترین منصب در میان غیرمعصوم دانست و گفت: هیچ منصبی عظیم‌تر از منصب مرجعیت نداریم و توجه انسان به این مسئله افقهای فراوانی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: کسانی که راه برون رفت از بحران‌های اجتماعی، سیاسی و اخلاقی را از مراجع استمداد کرده‌اند محفوظ مانده‌اند.
سخنران مراسم یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) با آموزشی که از قرآن گرفت، طبق آن جامعیتی برای اسلام ترسیم کرد و به جهان اعلام نمود که اسلام دارای حکومت است.
عضو جامعه مدرسین گفت: مراجع در طول تاریخ هر وقت، دین مورد هجمه و بدعت‌ها قرار گرفته حافظ آن بوده‌اند و خداوند به برکت مرجعیت، انقلاب را پیروز و دین را در جامعه احیاء کرد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: دین تنها امور عبادی نیست بلکه دین اخلاق و سیاست دارد و اسلام بیش از عبادات با اجتماعات و زندگی و اخلاق و حکومت مردم توجه دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی گفت: جوانان تدبیر و نظر بیشتری به مسئله مرجعیت داشته باشند، زیرا دینداری در این عصر در پناه مرجعیت محقق می‌شود.
 
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha