سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024

بمناسبت برگزاری بیست و ‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم ویژه نابینایان و اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه معلولان جسمی پیامی از سوی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی صادر شد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این پیام تصریح کرده اند: از حرکت‌های بسیار امید بخش و سازنده که برکات معرفتی و تربیتی و اجتماعی آن، جامعه را به سوی درجات رفیع معنوی و ارزش‌های والای انسانی سیر می‌دهد، گرایش مردم، مخصوصاً نسل جوان به آشنایی قرآن کریم و معارف و هدایت‌های این کتاب بزرگ آسمانی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است، یکی از حقایق مهم قرآن این است که مخاطب خطابات عامه قرآنی، همه مردم و افراد مومن می‌باشد و اختصاص به صنف یا نژاد خاص ندارد و معلول را مانند سالم و نابینا را مانند بینا مورد خطاب قرار داده است.

معظم‌له در ادامه تصریح کرده اند، نعمت های روحی، معنوی و اخروی نصیب همه و هر کس که لیاقت آن را داشته باشد می‌شود، اگر چه از نعمت های جسمانی و توانایی‌های بدنی محروم باشند.

معظم‌له افزوده‌اند: برنامه‌های قرآنی و اقدام به گسترش قرآن بین معلولین مومن و عزیز، بسیار قابل تقدیر و اقدامی قرآنی است.

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرده اند؛ در پرتو تمسک به ثقلین(قرآن وعترت) ملت و جامعه اسلامی همواره به جایگاه رفیع‌ علم و عمل و رشد و معرفت نایل گردد و با الهام از این دو سرمایه نفیس، فرهنگ قرآنی در جامعه ما و دیگرکشورهای اسلامی حاکم گردد.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha