یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت کشور گفت: بحران اقتصادی جهان بحران دولت آمریکاست که بر تمام دولت‌ها در سراسر کشور سرایت پیدا خواهد کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت کشور صبح امروز در همایش سیاست خارجی جمهوری اسلامی، تحولات جدید آمریکا، فرصت‌ها و چالش‌ها در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از آثار سیاسی بحران اقتصادی جهان کاهش اعتماد مردم به دولت‌های خود است.
دکتر شیخ‌ الاسلام افزود: بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به عنوان ابزار سیطره سیاسی غرب رسماً مورد استفاده قرار می‌گیرد و با پایین آوردن پول سایر کشورها آنها را دچار آسیب‌ و در معرض ورشکستگی قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها با ورشکسته‌ شدن کشورها، شرکت‌ها و گروه‌های تولیدی آن را خریداری می‌کنند.
عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت کشور یکی از علل بحران اخیر اقتصادی را واقعی نبودن ارزش پول بیان کرد و گفت: پول ارزش واقعی ندارد و بلکه ارزشش تابع تقاضا است.
وی تصریح کرد: چون پول آمریکا ارزش ندارد روزانه یک و نیم میلیارد دلار از دنیا غرض می‌کنند.
دکتر شیخ‌الاسلام افزود: دلار آمریکا بدون پشتوانه چاپ می‌شود و در سطح دنیا گسترش پیدا می‌کند و بانک‌های آمریکا امکان عملی تبدیل آن را به چیزهایی که ارزش واقعی هستند را ندارند.
این استاد دانشگاه گفت: بحران اقتصادی اخیر باعث شده تا غرب به سمت افزایش انسجام حرکت کند و در تلاش است دوباره انسجام خود را احیا کند که در این زمینه چندین اجلاسیه را برگزار کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha