سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: انسان با آگاهی بر اصول دقیق روانشناسی اجتماعی می‌تواند زندگی آبرومندانه‌تری داشته باشد و این اصل بر روحانیون و اهل علم از همه ضروری‌تر است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له امروز در ابتدای درس خارج خود با بیان حدیثی از حضرت‌ امیرالمومنین (ع) اظهار داشتند: مهمترین برنامه عقلی بعد از ایمان به خداوند مدارا کردن با مردم است که از همه چیز بالاتر است.

ایشان مدارا کردن را بهترین راه برای حل مشکلات بیان کرده و افزودند: آنچه مردم به وسیله آن می‌توانند با هم بهتر معاشرت کنند، دنبال نیکی رفتن و بخشش دیگران به خاطر تغافل و نادیده گرفتن بدی‌ها است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: بعضی از مواقع باید مشکل دیگران را بدون توجه به عکس‌العمل‌ها و عصبانیت آنان حل کرد و حتی با دشمنان تا جایی که امکان دارد مدارا کنیم.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه طلاب و علما باید نتایج مثبت مدارا کردن را به مردم نشان دهند گفتند: روحانیون بعثه که به حج می‌روند، باید ظرفیت تحمل مشکلات حجاج را در نظر بگیرند و با آنان مدارا کنند تا از نظر فشارهای روحی، تخلیه گردند که در این صورت به روحانیت خوش‌بین خواهند شد.

ایشان افزودند: نباید با اشخاص بد همیشه درگیر بود، بلکه باید مدارا کرد تا شرایط بهتری فراهم شود.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha