پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیانیه مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان در پی مشکلات اخیر ایجاد شده در شهرهای استان خوزستان

حوزه/ مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان در پی مشکلات اخیر استان از جمله قطع آب، برق و خطوط تلفن، در نامه ای به رئیس جمهور، خواستار تشکیل فوری جلسه هیئت دولت در خوزستان برای رفع مشکلات مردم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان در پی حوادث اخیر استان مبنی بر قطع آب، برق و خطوط تلفن بیانیه‌ای صادر کرده و خواستار حل فوری مشکلات و معضلات شهرهای استان خوزستان شدند.

بر اساس این گزارش، متن بیانیه مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ»

رئیس محترم جمهوری اسلامی ايران

جناب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی

سلام علیكم

به حکم وظیفه اسلامی و انسانی و از روی خیرخواهی، لازم می‌دانیم نصایحی برادرانه و از سر دلسوزی و با دلی آکنده از سوز و غم به استحضارتان برسانیم؛ تا إن‌شاءالله کارگر افتد و شاهد تغییری واقعی و محسوس در رویه‌های گذشته نسبت به استان شهید پرور و زرخیز خوزستان باشیم.

شاید نیازی به یادآوری جایگاه و نقش تعیین کننده مردم این استان در تاریخ این مرز و بوم و به‌ویژه در طول انقلاب اسلامی شکوهمند ملت ایران نباشد، اما خوب است از یاد نبریم که به فرموده مقام عظمای ولایت «خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است» و هم این خوزستان در طول 8 سال تجاوز دنیا خواران و سلطه گران، در دفاعی مقدس و دوشادوش سایر هم‌وطنان خود، آن‌گونه که امام بزرگوار این امت فرمود، «دین خود را به اسلام ادا کرد».

حوادث تلخ و غم‌انگیز روزهای گذشته بیش‌ازپیش پیکر رنجور و ستم دیده مردم استان خوزستان را آزرده نمود و سبب گردید بار دیگر زخم‌های مزمن و به فراموشی سپرده شده  مردم مظلوم و محجوب این استان سرباز کند و در کانون توجهات قرار گیرد.

مشکلات این استان چیزی نیست که بر شما پوشیده باشد و مسئله دیروز و امروز هم نیست. سالیان درازی است که مردم نجیب این استان، با مشکلات عدیده از جمله بیکاری جوانان، بهره اندک از ثمرات نعمت خدادادی نفت، ناعدالتی در بودجه‌های اختصاصی سالیانه، معضلات ناشی از تهاجم فرهنگی و ضعف مدیریت فرهنگی، سوء مدیریت کلان و آسیب‌های جدی محیط‌ زیست، دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و در سالیان اخیر، پدیده ریزگردها و انتقال آب‌های جاری در استان از سرشاخه‌ها نیز، به این مسائل افزوده گردید.

مردم می‌بینند که همچنان طرح مقام معظم رهبری پیرامون احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان خوزستان، معطل مانده است و شهرهای پر آب استان که روزی سرشار از آب بود، امروز با مشکل بی‌آبی مواجه است.

بزرگ‌ترین رودخانه‌ها و سدهای کشور در این استان است، اما زمین‌های کشاورزی مجاور همین رودها و سدها از بی‌آبی خشکیده‌اند. اگر باور این نکته برای شما سخت می‌آید، نگاهی به دشت‌های حاصلخیز اطراف اهواز، دشت آزادگان، آبادان، دزفول، شوشتر، اندیمشک، شوش، ایذه و... بی اندازید تا باور کنید.

شاید برای شما و بسیار از مردم کشور عزیزمان باورپذیر نباشد که مردم بسیاری از شهرهای استان خوزستان در درون خانه‌های خود یک تصفیه‌خانه خانگی و یک دستگاه پمپاژ آب‌دارند! می دانید چرا!؟ به دلیل کم‌آبی و کیفیت پایین آب شرب!

و نیز نیک می دانید و رئیس محترم سازمان محیط‌ زیست  نیز گفته است که ارتباطی بسیار زیادی میان خشک شدن تالاب‌ها و کم‌آبی و خشک‌سالی با افزایش میزان ریزگردها وجود دارد.

در چنین شرایطی و در حالی که معضل ریزگردها لاینحل می‌نماید و پروژه‌های انتقال آب برای کشاورزی و شرب مردم استان، یا تعطیل گشته و یا به‌کندی به پیش می‌رود و علی‌رغم تعهد و قول شفاهی حضرت‌عالی در جمع مردم استان، صحبت از انتقال آب استان برای مصارف کشاورزی و صنعتی سایر استان‌ها مطرح می‌گردد.

 در روزهای اخیر نیز قطع مکرر برق و به تبع آن، تلفن ثابت و همراه، خودپردازها و بانک‌ها و... علاوه بر خسارت غیر قابل‌بیان اقتصادی و معنوی، زندگی مردم را مختل نموده و استان را به مرز بحران رساند که در آن سوء مدیریت کلان و عدم تدابیر مناسب، بالعیان مشهود است.

این وضعیت، زیبنده خاکی که برای حفظ وجب به وجب آن پاک‌ترین و عزیزترین فرزندان این ملت و این استان، جان شیرین خود را فدا نمودند، نیست. این وضعیت زیبنده نظامی که افتخارش به مردمی بودن و اتکا به قدرت ایمان این مردم است، نیست! این وضعیت زیبنده شما هم که بر کرسی خدمتگزاری این مردم تکیه زده‌اید، نیست.

به‌یقین حل مشکلات این استان درگرو نگاه ویژه و اقدام انقلابی و خارج از سازوکارهای بوروکراتیک حاکم بر نهادهای دولتی است. مردم این استان انتظار دارند، برای حل بحران‌های پیش آمده در استان خوزستان و حل ریشه‌ای آنها هیأت دولت به‌صورت فوق‌العاده، ضمن اقدام به برگزاری جلسات و تعیین کمیسیون ویژه، بودجه کافی متناسب با عمق این معضلات ریشه‌ای و مزمن اختصاص دهد و به اقدامات سطحی و زودگذر بسنده ننماید.

حضور شخص جنابعالی و هیئت دولت در استان و تشکیل جلسه هیئت دولت برای بررسی بحران آب‌ و خاک استان، در اسرع وقت و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب جهت ارائه پاسخی واقعی به علت حوادث اخیر و برخورد با خاطیان احتمالی، حداقل پاسخی است که می‌تواند سبب دلگرمی مردم استان جهت حل معضلات و کور شدن چشم بدخواهان نظام اسلامی گردد.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha