سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

امام جمعه و رهبر شیعیان قطیف عربستان صدور حکم ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی از سوی امام خمینی (ره) را موجب هراس استکبار از اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین صفار در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به فتوای امام خمینی پیرامون ارتداد سلمان رشدی اظهار داشت: امام خمینی (ره) در طول عمر خود با عزت زیست و هیچگاه حاضر نبود عزت اسلام زیر سوال برود و فتوای ایشان بر ارتداد سلمان رشدی نیز همینگونه بود.

وی با بیان اینکه این فتوا استثنائی نیست یادآور شد: نباید به این فتوای امام با دیده اعجاز نگاه کنیم، زیرا امام هرجا که می‌دید عزت اسلام در خطر است دست به کار می‌شد و این کار فقط مخصوص به حکم ارتداد سلمان رشدی نبود.

امام جمعه قطیف یادآور شد: این حکم موجب هراس استکبار از اسلام شد و باید برای عملی شدن آن بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفار افزود: اگر در همان ابتدای صدور حکم امام توانسته بودیم آنرا اجرا کنیم، قطعاً دیگر شاهد اهانت به مقدسات اسلامی نبودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در وحدت جهان اسلام گفت: فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر جواز اقامه نماز جماعت در حرمین شریفین همراه با اهل تسنن نشان دهنده عمق تفکر حضرت امام در جهت عمل کردن به وحدت اسلامی بود و در آن زمان نیز بسیار موثر واقع شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفار با اشاره به جایگاه امام خمینی در میان شیعیان عربستان اظهار داشت: شیعیان عربستان امام خمینی را قدیسی می‌دانند که سعی داشت احکام اسلام را به طور کامل اجرا کند و ایشان را از جمله عالمانی می‌شمارند که علم و عملش یکی بود.

رهبر شیعیان قطیف تاکید کرد: اگر انقلاب ایران با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی نرسیده بود قطعاً جهان اسلام به سالها و حتی قرن ها تلاش نیاز داشت تا به جایگاه کنونی خود برسد.

وی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) راه را برای  امت اسلام کوتاه کرد افزود: انقلاب ایران با به وجود آوردن ظرفیت های جدید به جهان اسلام کمک کرد که ره صد ساله را یک شبه بپیماید.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha