پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از وزارت امور خارجه خواستند در مقابل کشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع گرفته و با انجام وظیفه‌ اسلامی و انسانی به بهترین وجه، اعتراض نماید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له امروز در دیدار جمعی از طلاب با اشاره به حوادث غمبار کشور چین، که موجب به خاک و خون کشیده شدن جمعی از مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع این کشور گردید، وضع اسفبار و رعایت نشدن حقوق عادی بشری در این کشور را محکوم کردند.

ایشان به اتحاد و همکاری جوامع اسلامی در صحنه بین‌الملل اشاره کرده و گفتند: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که در این تجاوزات که در گوشه و کنار دنیا علیه مسلمانان صورت می گیرد، عکس‌العمل نشان دهند و هیچ تبعیض و تفاوتی قایل نشوند.

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفتند: باید به طور مناسب و مؤثر اعتراض نموده و تجاوز به حقوق مسلمانان در هر کجا و هر کشوری که باشد محکوم نمایند و با مسلمانان با هر نژاد و قومیتی و از هر کجای دنیا، همدردی نمایند.

معظم‌له با اشاره به کشتار و استضعاف شدید مسمانان چینی اظهار داشتند: از مجامع بین‌المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم این دوگانگی‌ها و سیاست‌بازی‌ها را در مسأله حقوق بشر کنار بگذارند و انسان‌ها را به دو بخش مخالف و موافق غرب تقسیم نکنند و وضع حقوق بشر در چین را نادیده نگیرند.

ایشان افزودند: انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم و سلب حقوق خود قرار نگیرند.

معظم‌له همچنین کشته شدن یک زن مسلمان مصری در آلمان به جرم داشتن حجاب اسلامی را حادثه ای ضد بشری و اسلامی دانسته و آن را نیز شدیدا محکوم کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha