پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

متاسفانه در سال‌های اخیر استفاده بی‌رویه طلاب از تلخیص و جزوات متون درسی افزایش یافته و این پدیده آفتی برای آموزش حوزه محسوب می گردد.

حجت‌الاسلام مصطفی جمالی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: این اقدام طلاب موجب تزلزل یافتن پایه‌های علمی آنان شده که قطعا در سطوح عالی، ضعف بنیه علمی نمایان می گردد.

وی گفت: بخشی از شیوه‌های آموزشی و جزوه‌محوری مراکز آموزشی جامعه به حوزه‌های علمیه نیز وارد شده که مسئولان با هوشیاری می‌بایست آن را شناسایی و راهکارهای عملی مناسبی جهت از بین بردن آن ارائه نمایند.

حجت‌الاسلام جمالی همچنین برگزاری کلاس‌های اخلاق در حوز‌ه‌ها را زمینه‌ای برای پرورش طلاب دانست و گفت: اساتید حوزه که در این زمینه تجربه موثری دارند تنها نباید در یک مدرسه حضور داشته باشند بلکه با حضورشان در مدارس مختلف بویژه در شهرستان‌ها طلاب شهرستانی را بهره‌مند کنند.

معاون آموزش مدرسه علمیه مصطفویه کاشان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به بعضی از معضلات فرهنگی کاشان اشاره کرد و گفت: بعضی از هیات های مذهبی از همان زمان آغاز فعالیتشان رویه افراطی را پیش گرفته و با خواندن اشعاری نامتعارف از مسیر اصلی منحرف شده اند.

وی افزود: یکی از دلایل این انحراف فاصله گرفتن از روحانیت است، زیرا که حضور روحانیون در هیات‌های مذهبی نوعی هدایت در مسیر را به دنبال دارد.

شایان ذکر است مدرسه علمیه مصطفویه کاشان تحت مدیریت آیت‌الله مصطفوی است و دارای 120 طلبه در پایه های اول تا ششم می باشد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha