شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

حفاظت از اخلاق و منش دینی زائر و تبیین وظایف شرعی رسالت روحانیان کاروان‌های زیارتی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، معاون امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری گفت: سابقه‌ حضور روحانی در کاروان‌ها، مسأله‌ی جدیدی نیست و به عصر امامان معصوم (ع) باز می‌گردد که برای حج، امیرالحاج و راهنما در نظر می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب افزود:  این موضوع فقط محدود به ایران نیست، بلکه در بیش‌تر کشورهای جهان، روحانی یا به تعبیر خودشان راهنما و مرشد را برای زائران درنظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: دستورالعمل و شرح وظایف روحانی کاروان‌ها در سفرهای زیارتی حج، عمره، عتبات عالیات عراق و سوریه به تصویب رسیده و علاوه بر آن بر عملکرد روحانیون با پرسش از مدیران کاروان‌ها و زائران، نظارت می‌شود.

معاون امور روحانیون بعثه‌ی مقام معظم رهبری با انتقاد از عدم حضور روحانی در برخی کاروان‌ها گفت:  با توجه به گسترش کاروان‌های عراق، برای این کاروان‌ها، روحانی و مداح درنظر گرفته شده است و مدیران کاروان‌ها موظف‌اند، این افراد را به همکاری دعوت کنند.

وی با اشاره به فراهم نمودن زمینه حضور روحانیان جوان در کاروان‌های حج، عمره و عتبات عالیات، اظهار داشت: برنامه‌ای درحال اجراست که هر سال، حدود 200 نفر از مجموعه‌ روحانیان کاروان‌ها، به‌دلیل بالا رفتن سن، جای خود را به روحانیان جوان‌تر واگذار کنند.

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha