چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

میزان مشارکت طلاب در ششمین انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نسبت به دوره قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

دبیر اجرایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری ششمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌گو با مرکز خبر حوزه گفت: این گونه به نظر می‌رسد که بیش از 9 هزار نفر از طلاب و فضلای حوزه در این انتخابات شرکت دارند.

حجت‌الاسلام محمد مختاری با اشاره به استقرار 131 صندوق‌ اخذ رای اظهار داشت: ‌برای هر حوزه انتخابیه یک صندوق اختصاص داده شده است که بعضی از حوزه‌های انتخابیه چند شهرستان را تحت پوشش خود  دارد.

وی افزود: تعداد کاندیداها 216 نفر است که از میان آنها بالغ بر 150 نفر به عنوان نماینده طلاب به مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم راه خواهند یافت.

دبیر اجرایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: نتایج نهایی انتخابات پس از شمارش آرا 48 ساعت پس از پایان رای‌گیری از طریق خبرگزاری‌های مربوطه و نصب در محوطه عمومی مدرسه فیضیه و دارالشفاء اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج آرا حوزه‌های انتخابیه در صورت مشارکت بیش از یک سوم تعداد حائزین شرایط رای دادن آن حوزه انتخابیه تایید و نماینده آنها در صورت کسب 50 درصد به اضافه یک رای می‌تواند به طور مستقیم به مجمع نمایندگان راه یابد.

حجت‌الاسلام مختاری اضافه کرد: در غیر این صورت انتخابات در آن حوزه به مرحله دوم کشیده می‌شود که بعد از دو هفته از برگزاری مرحله اول برگزار می‌شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha