شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

35هزار کتاب تخصصی با موضوعات، فلسفه، اخلاق، تفسیر قرآن، احادیث و ... در کتابخانه موسسه در راه حق مورد استفاده طلاب، اساتید، پژوهشگران است که از این تعداد 1400 عنوان به فقه و اصول اختصاص دارد.

مدیر این کتابخانه در گفت‌وگو با مرکز خبر‌ حوزه، اظهار داشت: کتابخانه موسسه در راه حق از سال 1343 برای استفاده  محققان، اساتید و طلابی که به این موسسه مراجعه می‌کنند تاسیس شده است.

حجت‌الاسلام غلامحسن اسدی افزود: کتاب‌های موجود در این کتابخانه به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی است و بسیاری از کتابها توسط علما و طلاب که دروه‌های آموزشی زبان را در موسسه در راه حق  گذرانده‌اند ترجمه شده است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که بخواهند عضو این کتابخانه شوند با ارائه معرفی‌نامه محل تحصیل یا مراکز فعالیت خود برای آنان کارت عضویت صادر می‌شود.

مدیر کتابخانه موسسه در راه حق گفت: فهرست‌نویسی کتابها به صورت سنتی است و در صدد هستیم آن را به روش روز در بیاوریم و کتابخانه دیجیتال راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه دیجیتال به 2 سال زمان نیاز دارد و به زودی این کار شروع خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی بیان داشت: استفاده از کتابها در کتابخانه موسسه در راه حق برای پژوهشگران، محققان و طلاب موسسه به صورت قفسه‌باز است اما کسانی که از بیرون مراجعه می‌کنند خدمات کتابداری به آنان بصورت فقسه بسته است.

وی کتابخانه موسسه در راه حق را ویژه برادران بیان کرد و افزود: سالن مطالعه که گنجایش 30 صندلی را دارد از مخزن کتابخانه جداست و از ساعت 7صبح الی 20 شب مورد استفاده مراجعه کنندگان است.

مدیر کتابخانه موسسه در راه حق با اشاره به بخش مطبوعات این کتابخانه گفت: مطبوعات داخلی تا سال 1377 آرشیو شده که گنجینه خوبی برای استفاده طلاب است.

وی با بیان اینکه هر سال کتاب‌های جدیدی خریداری می‌شود گفت: کتاب‌هایی که مورد نیاز موسسه نیست از کتابخانه خارج و کتاب‌های جدید جایگزین آنها خواهدشد.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha