دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مدیر اولین مدرسه علمیه بانوان اصفهان تاریخچه، برنامه‌ها و شیوه های آموزشی این مدرسه را تشریح کرد.

خانم زهره حقیقی در گفت گو با مرکز خبر‌ حوزه،  به پیشینه مدرسه علمیه مجتهده امین اشاره کرد و گفت:‌ واحد خواهران دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان در سال 1371 همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) به منظور تربیت خواهران مبلغه آغاز به کارکرد.

وی افزود: در آن زمان مدرسه علمیه ای برای خواهران وجود نداشت، لذا با ایجاد بستر آموزشی و دعوت از کارشناسان خواهر حوزه علمیه قم و اصفهان، تصمیم به راه اندازی کلا س های آموزش قرآن و معارف اسلامی برای خواهران علاقه مند به علوم دینی گرفته شد.

خانم حقیقی اظهار داشت: در همان ابتدای سال تحصیلی 72-71  ثبت نام از علاقه مندان آغاز و حدود 70 نفر در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کردند که از این تعداد حدود 55 نفر جذب شدند و کلاس ها بعدازظهر هر روز برگزار گردید.

وی افزود: هیچ‌گونه مدرکی تا سال 1380 به فارغ التحصیلان این واحد آموزشی اعطا نمی‌شد، زیرا دفتر تبلیغات اسلامی بنا بر اعطای مدرک نداشت.

خانم حقیقی ادامه داد: در این سال مکاتبات و رایزنی هایی با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به جهت حمایت از مدرسه صورت گرفت که پس از بررسی در آن مرکز، این مدرسه رسماً‌ در سال 81  تحت پوشش آنان قرار گرفت و از آن پس جذب و پذیرش طلاب به طور متمرکز از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انجام می شود.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین در پایان خاطر نشان کرد: به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره اول بانوی مجتهده ایران، نام مدرسه مزین به مجتهده امین شد

وی افزود: مرکز مدیریت با برگزاری دوره جبران کسری واحد برای آن دسته از طلاب خواهری که پیش از سال 81  در مدرسه تحصیل کرده بودند امکانی را فراهم کرد تا طلاب  مدرک سطح دو خود را تکمیل و اخذ نمایند.

خانم حقیقی ادامه داد: از میان 250 نفر فارغ التحصیل، 100 نفر در این دوره شرکت و موفق به دریافت مدرک سطح دو شدند و برای بقیه طلاب نیز مدرک سطح یک اعطا شد.

وی با بیان اینکه تا بحال بیش از 720 نفر از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر 230 نفر از خواهران طلبه این مدرسه در سطح دو مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: از آنجایی که ارتقاء سطح علمی فارغ التحصیلان یکی از اهداف مدرسه به حساب می آمد، لذا تلاش شد تا سطح سه نیز در این مدرسه دایر شود و به همین جهت درخواست‌هایی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ارسال گردید.

وی اضافه کرد: مرکز نیز در سال 1387 مجوز جذب طلاب خواهر در مقطع  سطح 3 را برای مدرسه صادر نمود و این امر در حال حاضر 50 طلبه در این مقطع در چهار رشته تربیت مربی، تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول و فلسفه و کلام مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین به برگزاری کلاس های آموزشی از قبیل رایانه،‌نرم افزارهای علوم اسلامی، مکالمه زبان انگلیسی و عربی اشاره کرد و گفت: بعضی از طلاب این مدرسه در حد و اندازه های  استاد زبان می باشند و البته در زمینه ترجمه نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره دینی از همان سالهای نخستین در دستور کار قرار داشت و اجرا هم می‌شد.

خانم حقیقی به شرکت طلاب خواهر در همایش ها و سمینارها و ارائه مقالات اشاره کرد و گفت: علاوه بر حضور طلاب ممتاز در مدرسه، در بحث ارزیابی اساتید، مدرسه رتبه کشوری را داراست.

مسئول واحد خواهران دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، همچنین به  فعالیت های این واحد اشاره کرد و گفت: دوره های تربیت مربی نوجوانان، طرح ارتقاء توان تبلیغی طلاب و پودمانی تبلیغ از جمله برنامه‌هایی است که در چارچوب وظایف این واحد در مدرسه علمیه مجتهده امین برگزار کردیم.

وی در پایان به تشکیل پرونده تبلیغی برای خواهران مبلغه اشاره کرده و گفت: تاکنون 400 بانوی مبلغه در این واحد تشکیل پرونده داده اند و در دوره های ارتقاء سطح تبلیغی که به صورت  حضوری و غیرحضوری برگزار می شود، شرکت کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha