پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

تنها نهضتی که در قرون اخیر توانست به هدف خود دست یابد نهضت انقلاب اسلامی بود و عامل اصلی پیروزی این نهضت محوریت حوزه روحانیت و مرجعیت بود.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه بابل گفت: زنده نگه‌داشتن خاطرات دهه مبارکه فجر بر همه کسانی که در راه انقلاب اسلامی تلاش داشته اند ضروری است و صرفاً  به یک گروه ختم نمی شود.

این استاد حوزه افزود: مردم ایران در یک حرکت آسمانی با رهبری مرجعی صادق، عارف و خالص توانستند رژیم طاغوت را سرنگون و نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت مستقر نمایند.

آیت‌الله فاضل بابلی به نقش روحانیت در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و همچنین کارآمدی دین در اداره جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی به راه افتاده است نقش روحانیت در شناسایی دشمن که حضورش برای خیلی از افراد قابل لمس نیست بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید در عمل، اخلاق اسلامی را حفظ کرد، اظهار داشت: شناساندن برنامه های دشمن به مردم و آگاهی دادن به آنان باید با حفظ احترام و رعایت ادب صورت گیرد.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه بابل اصل  ولایت فقیه را از اصول قانون اساسی عنوان کرد و گفت: این اصل باید هم بر اساس قانون و هم بر اساس دین برای مردم تبیین شود.

وی اظهار داشت: رهبری نظام جمهوری اسلامی را مجتهدی جامع الشرایط برعهده دارد که انتخاب ایشان از طرف منتخبین مردم در مجلس خبرگان که آنان نیز از سوی مردم انتخاب شده اند، صورت می گیرد.

آیت‌الله فاضل بابلی با بیان اینکه استقرار نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) می باشد، گفت: ظهور امام زمان نیازمند آماده سازی بسترها و فراهم شدن شرایط است که می بایست از سوی شیعیان و مسلمانان انجام شود، لذا تنها اعلام زبانی زمینه ظهور  را فراهم نمی کند.

وی تحصیلات، اخلاق و توان خدمت رسانی را سه اصل پذیرش مسئولیت عنوان کرد و گفت: در حوزه، افراد صالح باسواد و مورد اعتماد بسیار‌اند، اما توان خدمت رسانی به مردم نیز ملاک پذیرش مسئولیت است.

آیت‌الله فاضل بابلی افزود: عده ای نیز با توجه به تحصیلات و توان خدمت رسانی از نظر اخلاق اسلامی دچار مشکل هستند به عنوان نمونه اگر کسی در انجام مسئولیت از صبر کافی را برخوردارنباشد مشکلات متعددی را برای نظام ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: صبر، تحمل و مردم داری در برابر همه قشرها و گروه ها در اداره نظام ضروری است همانطوریکه موفقیت انبیاء در گرو صبر آنان بود.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه بابل با بیان اینکه طلاب خوشفکر و فعال در حوزه کم نیستند اظهار داشت: باید از این جوانان سالم و صادق و مومن در نهادهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغی بهره برداری شود

آیت‌الله فاضل‌ بابلی در پایان خاطر نشان کرد: در این مدرسه نزدیک به 300 طلبه  در 10 پایه زیر نظر 10 استاد دارای حکم تدریس از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha