پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

همایش وحدت اسلامی و توطئه‌های استکبار جهانی، عصر امروز در مجتمع عالی فقه در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این همایش که طلا ب و فضلای پاکستانی مقیم ایران در آن حضور داشتند مباحث مربوط به اتحاد میان مسلمانان مورد بررسی قرار گرفت.

در همایش وحدت اسلامی و توطئه استکبار جهانی، به تلاش‌های دولت‌های استکباری در پاکستان اشاره شد و راه‌کارهای مقابله با دسیسه‌های آنان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیر همایش در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، هدف از برگزاری آن را ایجاد وحدت میان مسلمانان برشمرد و بیان داشت: اگر مسلمان در سراسر جهان با هم اتحاد داشته باشند، دولت‌های استکباری،‌ هرگز نمی‌توانند مقاصد شوم خود را در این کشورها اجرایی کنند.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: اگر برخی کشورهای عربی که خود را مرکز مسلمانان جهان می‌دانند، با دیگر مسلمانان جهان متحد شوند، توطئه‌های دشمنان اسلام خنثی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: با توجه به تلاش‌هایی که شیعیان در پاکستان انجام داده‌اند،‌ توانسته‌اند چهره واقعی پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را به اهل سنت نشان دهند و میان آنان روابط مسالمت آمیز ایجاد نماید.

دبیر این همایش دست‌ قدرت‌های استکباری را در اختلاف‌اندازی‌ میان مسلمنان دخیل دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های تروریستی‌ که در میان مسلمانان، برای ایجاد تفرقه میان آنان صورت می‌گیرد، از سوی دولت‌های استعماری طراحی و اجرا می‌شود.
خاطر نشان می شود سخنران اصلی این همایش حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد نقوی رهبر شیعیان پاکستان بود که خبر آن به طور جداگانه ارائه خواهد شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha