سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، اجرایی شدن مصوبه حجاب و عفاف را ضروری دانسته، گفتند: برخی که پیامد اجرایی شدن این مصوبه را کم شدن تعداد آراء انتخاباتی برمی‌شمرند، بدانند که این کار اشتباه و شرک است و تبعیت از دموکراسی غرب می‌باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له، ظهر امروز در جمع عزادارن فاطمی در مسجد علی‌ابن ابی‌ طالب(ع) رفتار و زندگی حضرت زهرا(س) را الگویی برای انسان‌ها دانستند.

معظم‌له با اشاره به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) گفتند:‌ اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها، مجالس و...، مسئله‌ای در جامعه اسلامی شده که همه را رنج می دهد.

ایشان در پاسخ به افرادی که می‌گویند،‌ »چرا برای حجاب، آزادی نمی‌دهید»؟ تأکید کردند: همانگونه که ما برای انجام گناهانی مانند شراب‌خواری، ربا خواری، سرقت، رشوه‌خواری و...، آزادی نمی‌دهیم، چگونه می‌شود در گناهی چون بی‌حجابی که منشأ ده‌ها گناه کبیره است، آزادی قائل شویم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شکر نعمت سرچشمه خداشناسی است و انسان را در مسیر شناخت پروردگار قرار می‌دهد، بیان کردند: حضرت زهرا(س) زمانی که در خطبه  خود، مباحثی پیرامون توحید بیان کردند، در آغاز نعمت‌های گذشته، آینده را بیان کرده که نشان از جایگاه شکر نعمت در بحث توحید دارد.

ایشان با اشاره به تأثیر بیان فلسفه احکام الهی در میان  مردم اظهار کردند: حضرت در خطبه خود، فلسفه برخی از احکام را ایراد کردند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با استناد به خطبه حضرت زهرا ابراز داشتند: پس از رحلت پیامبر(ص)، منافقان پرده را کنار زده و کینه‌های خود را آزاد کردند؛ در این شرایط، شیطان از مخفیگاه خود بیرون آمد و فضا را برای فعالیت خود  مناسب دید.

ایشان خاطرنشان کردند: خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) در میان مردم قرائت کردند،‌ به اندازه‌ای تکان دهنده بود که تا  امروز در جهان تشیع وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha