چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

شيخ اسماعيل از رهبران اسلامي استراليا و مايك آينس براون، سفير استراليا در تهران، با دبير‌کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ‌در اين ديدار آيت‌الله تسخيري با تبيين اهميت اتحاد مسلمانان و همراهي اديان براي دفاع از ارزش‌هاي انساني، تلاش مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي را در اين راستا عنوان کرد.

وي با ذکر تلاش‌هاي فرهنگي و علمي مجمع اعم از انتشار مجلات، کتاب‌ها، تحقيقات و شرکت در کنفرانس‌هاي متعدد داخلي و بين‌المللي جهت روشنگري، بر همکاري مستمر اين مجمع با رهبران اديان آسماني ديگر کشورها تأکيد نمود و از روابط و همکاري مجمع با رهبران کاتوليک و ارتدکس کشورهاي مختلف جهان بخصوص اروپا و آمريکا را قابل قبول عنوان کرد.

دبيرکل مجمع جهانی تقریب مذاهبt ضمن قدرداني از وضعيت خوب مسلمانان در استراليا، اظهار اميدواري کرد تا وضعيت مهاجرين که مورد استقبال دولت این کشور هستند روز به روز افزايش پيدا کند.

وي جمهوري اسلامي را کشور وحدت‌طلب و ياور انسان‌هاي مستضعف دانسته و یادآور شد: استراتژي اساسي نظام بر مبنای تقريب بين مذاهب و گفت‌وگوي اديان و همکاري فرهنگ‌ها است و هرگونه تلاشي که به اين استراتژي خدشه وارد کند، مردود می‌باشد.

آيت‌الله‌ تسخيري در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جمهوري اسلامي براساس فرمان رهبري آن با هرگونه سلاح‌هاي کشتار جمعي مخالف است و توليد سلاح اتمي را حرام مي‌داند، تصریح کرد: ايران ضد تروريسم، فقر، جهل و گسترش بيماري‌هاي ويرانگر است؛ از اين رو ما فقط به دنبال صلح جهاني، عدالت و نشر ارزش‌هاي انساني و داشتن حقوق طبيعي خود هستيم؛ بنابراین داشتن تکنولوژي صلح‌آميز هسته‌اي را حق طبيعي خود مي‌دانيم و از آن عدول نخواهيم کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، در ادامه اين ديدار، شيخ اسماعيل از رهبران مسلمان استراليا با مهم توصيف کردن مسئله وحدت و برادري، هدف سفر خويش را تقويت ارتباط مسلمانان در دو کشور و انسان‌هاي آزاده دانست و ابراز امیدواری کرد، بتواند از تجارب مجمع تقريب و چگونگي پياده کردن روحيه اخوت و برادري در ميان مسلمانان و ساير انسان‌ها استفاده کند.

مايك آينس براون، سفير استراليا در تهران نيز در این دیدار تلاش سفارت را در راستاي تقويت روابط دو ملت خواند و گفت: امیدواریم در آينده ديدار‌هاي متقابلي ميان علما و دانشمندان در ايران و استراليا صورت پذيرد.‌

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha