پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 239732
۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۹

رییس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نزدیک به یک هزار مبلغ در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مشغول به تبلیغ معارف اهل بیت (ع) هستند.

حجت‌الاسلام علی شهیدی در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با تشریح برنامه های اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اظهار داشت: این اداره طلاب و روحانیونی را که شرایط و آمادگی برای تبلیغ دارد از نظر محتوایی  و برنامه ای مهیا می کند.

وی با بیان اینکه در زمینه تبلیغ چند ایام مهم وجود دارد، ماه های محرم و رمضان از جمله این ایام به حساب می آید، گفت: مبلغان بر اساس توانایی تبلیغی و دروس حوزه ای دارای گروه‌های مختلف هستند، این مبلغان در سطوح یک، دو، سه و نخبگان طبقه بندی می شوند و بر همین اساس آموزش ها و حق الزحمه به آنان ارائه می شود.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه همایش هایی با هدف ارتقاء سطح علمی مبلغان و تبادل تجارب همواره پیش از ایام تبلیغ برگزار می شود، اظهار داشت: ورود مبلغ در فضای سایبر و دنیای مجازی، عرفان های نوظهور از جمله موضوعات جدید ارائه شده به مبلغان بود.

وی افزود: شخصیت هایی همچون حسن رحیم پور ازغدی وآیت الله سید احمد خاتمی در همایش پیش از ماه مبارک رمضان با موضوعات شرح اولویت تبلیغ و نقش مرجعیت دینی و مبلغان به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه  اداره امور مبلغان  با همت معاونت  فرهنگی تبلیغی  وارد فضاهای  جدیدی شده است، اظهار داشت: از بین دو هزار پرونده تبلیغی تشکیل شده در اداره امور مبلغین، گروه مبلغان قرآنی خانواده، هنرمند، بلاگر و گروه مبلغان کودک و نوجوان را شکل داده که هر کدام در حوزه خود فعالیت می کنند.

وی افزود: اولویت های تبلیغی ما  از همین گروه های تبلیغی ایجاد شده می باشد و اعزام نیز بر اساس همین گروه بندی ها صورت می گیرد.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه به سمت روش تخصصی تبلیغ در حال حرکت هستیم، اظهار داشت: ما باید به مسأله تبلیغ به عنوان یک تخصص نگاه کنیم،  مبلغ باید در ابتدا روش و سپس محتوا را در نظر بگیرد و با تلفیق این دو؛ مبلغ توانمند و مخاطب را اقناء می کند.

وی با اشاره به اینکه روش و شیوه های تبلیغ تغییر کرده است، اظهار داشت: درست است منبر به عنوان اصلی ترین و تأثیرگذارترین رسانه در ذهن مخاطب مطرح است، ولی امروز منبر تنها روش نیست  و در قالب ها و روشهای نوینی مطرح شده است.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به وجود رابطین در جهت ارزیابی مبلغان اظهار داشت: وظیفه رابطین، بررسی وضعیت مبلغان به لحاظ کمی و کیفی است.

وی تخصصی کردن تبلیغ و ورود به فضاهایی جدید را از اولویت های این اداره عنوان کرد و گفت: اگر مبلغان کار آمدی در هر زمینه‌ای داشته باشیم می‌توانیم شاهد تحول در زمینه تبلیغ باشیم.

رییس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات خراسان رضوی با بیان اینکه باید از فضای دانشگاه ها، پارک‌ها، فرهنگسراها و سینماها استفاده کرد، اظهار داشت: باید برخی ساختارها شکسته شود و به فضای منبر،‌مسجد و حسینیه بسنده نکرد.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه پرداختن به مسائلی همچون حجاب و عفاف یکی از وظایف مبلغان می باشد، اظهار داشت: مبلغان می توانند با مطرح کردن این مسائل در ترویج و نهادینه کردن حجاب موثر باشند لکن نقش قوه قضاییه و نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی نیز مشخص است.

وی در پایان از طلاب جوان خواست با تشکیل پرونده در گروه بشیران جوان، امر تبلیغ را از مساجد محل، اقوام  و دوستان آغاز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha