دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه‌های علمیه شیعه همواره مستقل بوده و هرگز به دنبال سهم‌خواهی نبوده‌اند، اما تقویت حوزه، تقویت فرهنگ و دین‌‌مداری جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد در گفت و گو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با بیان این‌که ریشه و اساس انقلاب در حوزه‌های علمیه بوده و این امر برهیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: امام با تکیه بر علما، روحانیون و حوزه‌های علمیه توانستند نهضت را در جامعه فراگیر کنند و به گوش همگان برسانند.

وی ادامه داد: حوزه های شیعه همواره مستقل بوده اند و هرگز به دنبال سهم خواهی نبوده است، اما این دلیلی برای بی توجهی نسبت به حوزه‌ها نیست.

*ضرورت تعامل دولتمردان و روحانیت

امام جمعه گرمسار افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم این نظام منتسب به روحانیت است و دولتمردان باید در سطح وسیع‌تری با حوزه تعامل داشته باشند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: سرچشمه های اصلی این انقلاب حوزه‌ها علمیه هستند و مردم فرهنگ و دین خود را از حوزه ها مطالبه می کنند، بر این اساس تقویت حوزه ها تقویت فرهنگ و دین مداری جامعه است.

*دشمن به دنبال سست کردن اراده شیعیان است

امام جمعه گرمسار با بیان این‌که فشارها و تحریم های استکبار علیه ایران به واسطه دیدگاه و ایدئولوژی مبتنی بر مذهب و فرهنگ شیعی است، اظهار داشت: استکبار به دنبال سست کردن اراده شیعیان نسبت به فرهنگ و مذهبشان است و با راه اندازی شبکه‌های ماهواره ای به شدت در این زمینه تلاش می کند.

حجت الاسلام مهدی نژاد در ادامه با اشاره به جایگاه فقیه در نظام اسلامی،: مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود مجتهدی جامع الشرایط که در رأس آن قرار گرفته باز می گردد، ولایت فقیه ستون خیمه گاه نظام است و این نظام در سطح جهان به عنوان نمونه ارائه شده است.

وی با بیان این‌که مردم ایران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی همواره در صحنه بوده اند، اظهار داشت: نقش مردم در جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده‌ای است، مردم وظیفه خود را در این نظام به نحو احسن انجام داده‌اند، و بنابراین مسئولین باید مردم را ولی نعمت خود بدانند.

*خدمات دولت برای همه روشن است

حجت الاسلام مهدی نژاد خاطرنشان ساخت: خدمات دولت برای همه روشن است و دولت و مردم باید به طور متقابل قدردان همدیگر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha