پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

رئیس مرکزالابحاث العقائدیة، اهانت به قرآن کریم را یک مسئله با اهداف سیاسی می داند، که صهیونیست ها و دولت های استکباری پشت پرده آن هستند؛ ودرصددنداحساسات مسلمانان را جریحه دار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ  محمد حسون در گفت و گو با مرکز خبر حوزه، در واکنش به عمل یک گروه افراطی در مقابل سازمان ملل که اقدام به پاره کردن و سپس سوزاندن قرآن کریم، کردند، اظهار داشت: اهانت به مقدسات مسلمانان چیز جدیدی نیست و نمونه های فراوان آن مانند حمله به مساجد و یا اماکن زیارتی را می توان در عراق هم دید.

*این گونه اعمال در گذشته هم وجود داشته است

وی با تأکید بر این که ریشه این گونه مسائل ربطی به مسائل دینی ندارد و باید آن را در افکار سیاسی دولت های استکباری جستجو کرد، گفت: آن ها به بهانه سالگرد یازدهم سپتامبر، به قرآن اهانت کردند، حال آن که قبل از  حادثه یازدهم سپتامبر هم این گونه اعمال را مرتکب می شدند.

رئیس مرکز الابحاث العقایدیة(مرکز پژوهش های اعتقادی قم)، افزود: آن ها می دانند که به صورت ظاهری نمی توانند با دین اسلام به مخالفت برخیزند؛ کما این که شاهد بودیم با اعلام علنی این کار، بسیاری از علمای قم  و نجف در مقابل آن ایستادند و در نهایت آن ها مجبور به عقب نشینی شدند.

وی با تأکید مجدد بر این نکته که توهین به قرآن کریم، یک مسئله ظاهری است، گفت: پشت این صحنه مسایل سیاسی است، و اگر این گونه نبود در مرحله اول عقب نشینی کنند.

*مسلمانان مراقب باشند

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسون، در تشریح سخن خود مبنی بر این که پشت صحنه اهانت به قرآن مسایل سیاسی است، گفت: آن ها می خواهند با این کار احساسات مسلمانان را جریحه دار کنند و متعاقبا مسلمانان هم کتاب انجیل را آتش بزنند و در نهایت ادیان الهی را در مقابل یکدیگر قرار دهند، که به همین دلایل مسلمانان باید مراقب باشند، تا وارد جنگ های مذهبی نشوند.

*در راستای اهداف اهانت کنندگان گام برنداریم

وی در مورد وظیفه مسلمانان در این برهه از زمان، گفت: وظیفه مسلمانان صبر است؛ نباید عکسل العمل ما مقابله به مثل باشد، یعنی برویم و خدای ناکرده انجیل را آتش بزنیم، چرا که اگر این گونه باشد، در راستای اهداف اهانت کنندگان قدم برداشته ایم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha