پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

از گوشه و کنار آمریکا مساجد سر به آسمان بلند کرده‌اند، مناره‌ها چشم می‌نوازند و اذان‌ها گوش.

دیگر شرکت‌های تولید اغذیه باید روی قوطی‌ها بنویسند «حلال» تا به فروش برود و سفره سکولاریسم در حال برچیده شدن است.

جملات فوق فراز‌هایی از نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عرفان از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه است که در آن پیشینه اهانت به قرآن را بررسی نموده است.

شیوه‌های اهانت

اهانت به قرآن کریم از آغاز نزول، شکل گرفت و جاهلیت شکست خورده در برابر فرهنگ سترگ قرآن دست به کار طعنه‌سازی و تهمت‌پردازی نسبت به قرآن کریم شدند، قرآن را جادو خواندند،[1] شعر نامیدند[2] آموزه‌های مردی غیر عرب انگاشتند،[3] ولی همه تلاش‌ها مذبوحانه بود، مثل آواز مرد ترسویی که در تاریکی می‌خواند.

شیوه‌های اهانت

حق‌ستیزان و ره گم کرده‌ها،برای جنگ با قرآن کریم راه‌های گوناگونی را پیش گرفتند، برخی از این راه‌ها فیزیکی و جسم قرآن را هدف گرفته بودند.

اهانت تیمور تاش به قرآن

«تیمور تاش» وزیر رضا شاه، وقتی به خانه آمد و دید خانم بزرگوراش قرآن می‌خواند به قرآن کریم جسارت‌ها کرد به زنش گفت: تا کی این کتاب کهنه را می‌خوانی و زبانم لال و باز زبانم لال، بر قرآن شراب ریخت و آن را آتش زد؛ البته دمار از روزگارش بر آمد رضا شاه با او بد شد به زندانش افکند و او را خفه کرد.

خودم مرد هنرمندی را دیدم که قرآن را لگد زد و پاره کرد به قهر خداوند متعال گرفتار شد عقلش از دست رفت، خود را زیر ماشین انداخت.

همین چند سال پیش بود که نظامیان آمریکایی در یکی از میدان‌های بغداد به سوی قرآن کریم تیر‌اندازی کردند و چند سال پیش‌تر در ترکیه گروهی از نظامیان سکولار به قرآن اهانت کردند و به عذابی سخت‌گرفتار آمدند.

اهانت ولید ابن یزید به قرآن

چند قرن پیش نامردی شراب نوش به نام ولید ‌بن یزید به قرآن تفأل زد، این آیه شریفه آمد: « وَاسْتَفْتَحُوا وَخَابَ كُلُّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ »[4] و (پیامبران از خدا) گشایش خواستند و (سرانجام) هر زورگوی لجوجی نومید شد.

قرآن را پاره کرد و برخی گفته‌اند: به ستون بست و به سویش تیر انداخت که پاره شد آنگاه سرود:

اَتوعِدُنی بِجبّار عنیدٍ        فَما اَنا ذَاک جبّار عَنید

اِذا مَا جِئتَ ربُک یَوم حشرٍ       فَقُل یَا ربَ مَزِقْنی الولید

یعنی: آیا مرا به ستمگر سرکش بودن تهدید می‌کنی، آری من همان ستمگر سرکشم هر گاه روز رستاخیز پیش پروردگارت حاضر شدی پس بگو: پروردگارا «ولید» مرا پاره کرد.

در تاریخ آورده‌اند: چند روزی بیش از این حادثه نگذشت که به بدترین شیوه او را کشتند و سر بریده‌اش را در شهر گرداندند و بر دیواری آویختند.[5]

این‌ها نمونه‌های فیزیکی از اهانت‌ها به ساحت قرآن کریم بود.

اما همه اهانت‌ها این‌ها نبود و نیست، اهانت‌های فرهنگی و معنوی، بسیار است مثل سوگند دروغ به قرآن خوردن

مُحرّف دانستن قرآن، ناتوان دانستن قرآن از ارائه یک نظام بایسته زندگی، بسنده کردن به قرآن و به حاشیه راندن اهل‌بیت‌(ع)، بسنده کردن به اهل بیت‌(ع) و به حاشیه کشاندن قرآن، قرآن را کلام خداوند متعال ندانستن و رشته به هم بافته خلوت‌های حضرت رسول‌(ص) دانستن، قرآن را کتاب گورستان ساختن، قرآن را به ساز و موزیین‌ها خواندن، قرآن را نخواندن، اندیشه نکردن در قرآن و آن را در عرصه‌های زندگی به کار نبستن و ...

اینها همه شیوه‌های معنوی اهانت به قرآن کریم است.

اهداف اهانت

اما داستان قرآن سوزی جدید؛ حقیقت این است که تمدّن مادی و سکولار غرب مثل دیو تیر خورده در حال جان کندن است. مسیحیت تحریف شده، انشعاب یافته و غیر جامعه در برابر فرهنگ عدالت خواه، ستم ستیز، سعادت آفرین، زندگی‌بخش، امیدآور، خدا باور، آخرت‌جو، احساس‌گرا، انسان‌پرور، آرامش‌زا، گناه زدا، عقلانی و فطری، پیشرو وتمدّن‌ساز، اخلاقی و جامعه‌پرور اسلام، درمانده و در گل مانده است.

اسلام لحظه به لحظه مرزها و مغز‌های غرب را می‌گشاید.

امام جمعه نیویورک می‌گفت: جمعه‌ای نیست که عده‌ای از مردم آمریکا مسلمان نشوند، این پروفسور «حامد الگار» آمریکایی است که دست به دامن اسلام آویخته است، این پروفسور لکن هوزن آمریکایی است که به اسلام گرویده و این «مالک ایکس» آمریکایی است، قهرمان اسلام‌گرا این توده‌های فرهیخته آمریکایی هستند که رو به اسلام آورده‌اند، آمارهای آمریکایی نشان دادند که قرآن کریم و برخی از کتاب‌های عرفانی از پر فروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا بوده است.

از گوشه و کنار آمریکا مساجد سر به آسمان بلند کرده‌اند، مناره‌ها چشم می‌نوازند و اذان‌ها گوش.

دیگر شرکت‌های تولید اغذیه باید روی قوطی‌ها بنویسند «حلال» تا به فروش برود و سفره سکولاریسم در حال برچیده شدن است، این حقیقت از ترکیه شروع شده است و مردم نفی سکولاریزم را آغاز کرده‌اند.

اکنون غربی‌ها در مانده‌اند نمی‌دانند که منفعلانه اسلام را بپذیرند و به این گرایش تن بدهند و فاتحه سکولاریزم و مسیحیت را با هم بخوانند و یا سر به ستیز بردارند و راه تقابل پیش گیرند و آتش افروزند و به جای پذیرش مسالمت‌آمیز، جنگ را انتخاب کنند و کشیش را در برابر قرآن، کلیسا را در برابر مسجد و مسیحی را در برابر مسلمان قرار دهند تا فتنه‌ای به پا کنند و منابع را همچنان به غارت ببرند تا «غزه» را ظالمانه محاصره کنند تا جزایر «فاکلند» را همچنان انگلیس در اشغال داشته باشد تا با حق «وتو» در شورای امنیت جهان را با ادعای دموکراسی و حقوق بشر مثل جنگل اداره کنند.

آنها می‌خواهند تعامل را تبدیل به تقابل کنند تا جلوی پذیرش اسلام را بگیرند، مسلمانان اکنون باید با ارائه واکنش‌های حکیمانه و غیرتمندانه و مسالمت آمیز، غرب رسوا و مدعی آزاد اندیشی و حقوق بشر را بی‌آبرو کنند و به ذلت بکشانند قرآن‌سوزی، ننگ جهانگیر تمدّن و فرهنگ غرب است.

 



[1] - صافات، 15.

[2] - انبیاء، 5.

[3] - نحل، 103.

[4] - ابراهیم، 15.

[5] - منتخب التواریخ، ص460.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha