شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش مشترک میان پیروان ادیان و مکاتب فکری مختلف

حوزه / اولین همایش گفتگوی مسیحیت – تائوئیسم برگزار شد. در این همایش بر ضرورت مقابله مشترک با چالشهای ناشی از سکولاریزم و بحران محیط زیست تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از روزنامه اُسرواتوره رومانو، اولین همایش گفتگوی مسیحیت – تائوئیسم برگزار شد؛ این همایش با موضوع «با هم در جستجوی حقیقت: گفتگوی تائو- مسیحیت» میان بنیاد معبد Baoan و شورای پاپی گفتگوی ادیان در شهر تایپه پایتخت تایوان برگزار شد.

در این همایش که مونسینیور آیوس گیسو دبیر شورای پاپی گفتگوی ادیان به همراه  مونسینیورکودیتوواکو نفر سوم این شورا حضور داشت، طرفین بر تلاش مشترک برای دستیابی به حقیقت و بهبود همکاری فیمابین از طریق ارائه بدون تمایزِ خدمات خیریه به همگان و رفع پیش داوری تاکید کردند.

دفاع از ارزشهای جهان شمول مثل  عدالت، وحدت، اُخوت، آزادی، همگرائی دینی، عشق و احترام میان پیروان فرهنگها و ادیان مختلف، مقابله مشترک با چالشهای ناشی از سکولاریزم، بحران محیط زیست، بی تفاوتی و همچنین ترویج دعای بین ادیان برای صلح از دیگر موضوعاتی بود که طرفین در این همایش آن را مورد تاکید قرار دادند.

یادآور می شود یکی از ادیان رسمی چینی‌های قدیم آیین تائو و یا دائو است. که در قرن ۶ ق.م در چین با مجموعه‌ای از معتقدات و مناسک و اعمال مذهبی پیدا شد و بعدها با مسایلی فلسفی و عرفانی نقش بست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha