جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

محمود حمدی زقزوق وزیر اوقاف مصر، گسترش شیعه در کشورش را نفی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه به نقل از «محیط» وی افزود: مسجدی مخصوص شیعیان در مصر نداریم و اختلافات ما با شیعیان، تنها به موضوع خلافت برمی‌گردد.

وی ابراز عقیده کرد: اختلاف در موضوع خلافت، تنها یک اختلاف نظر سیاسی در روش انتخاب حاکم یا خلیفه است و اختلاف اساسی اعتقادی بین ما و شیعیان وجود ندارد.

خاطرنشان می‌شود، موضوع «پیروان اهل‌بیت‌‌(ع) در مصر» همواره مورد مناقشه و بحث بین شخصیت‌های دینی و تحلیلگران بوده که وجود برخی مسایل سیاسی به ویژه در روابط بین جمهوری اسلامی  ایران و مصر، مانع از پرداختن به این موضوع به صورت اصولی و منطبق با واقعیت‌ها شده است، اما آنچه خود رسانه های مصر و شخصیت‌های بی‌طرف این کشور به آن اذعان داشته‌اند، علاقه بخش قابل توجهی از مردم مصر به اهل‌بیت‌(ع) است.

بر اساس آمار رسمی دولت مصر، شمار شیعیان در این کشور در حدود یکصد هزار نفر است، اما سازمان حقوق بشر، این رقم را 700 هزار نفر بر آورد کرده است. رهبران شیعه مصر نیز تأکید دارند که آمارهای دولتی، کاملاً اشتباه و گمراه کننده است و جمعیت شیعیان مصر اکنون در حدود 5/1 میلیون تا 2 میلیون نفر بر آورد می‌شود که بیشتر آنها در مناطق جنوبی اين كشور، ساکن هستند.

علی‌رغم محدودیت‌های شدید دولتی برای شیعیان مصر، متفکران و اندیشمندان صاحب‌نامی همچون دکتر احمد راسم النفیس و دکتر صالح الوردانی در سالهای گذشته به مذهب شیعه گرویده‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha