پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

گردهمایی طلاب و فضلای استان هرمزگان با عنوان تبلیغ، فرصتها و تهدیدها در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در این گردهمایی به فرصتهای تبلیغی در این استان اشاره کرد و گفت: استقبال مردم از روحانیت، وجود خانه های عالم ، تقاضای مردم برای برپایی فریضه نماز جماعت در مساجد و دانشگاه‌ها، نوع نگاه دولت به کار فرهنگی و نیاز شدید دستگاه‌‌های فرهنگی و آموزشی و پرورشی به روحانیون باسواد و کارآمد از جمله فرصت های تبلیغی فراروی مبلغین می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زندوی خاطرنشان ساخت: امروز بر خلاف گذشته، فرصت و مکان تبلیغ و نشر احکام دینی در بین جوانان فراهم است؛ به طوری که بسیاری از جوانان این منطقه تشنه مفاهیم و معارف دینی می باشند و باید آنها را سیراب کرد.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات و تهدیدهای مسئله تبلیغ اشاره کرد و گفت: فعالیت انواع فرقه‌های نوظهور، بهائیت و وهابیت در این استان از خطرهای بسیار بزرگی است که این منطقه را تهدید می‌کند و این از وظایف روحانیت است که جلوی این نوع فرقه های را با تدبیر و کار فرهنگی بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زندوی با اشاره به درپیش بودن عید سعید غدیر، تصریح کرد: مسئله غدیر نباید مقطعی باشد، بلکه باید مثل عاشورا به یک فرهنگ تبدیل شود؛ به طوری که مردم خود جوش وارد عمل شوند.

وی نبود برنامه های فرهنگی، عدم حضور مبلغین به خاطر بدی آب و هوا، القاء شبهات از سوی فرقه های نوظهور، فقر و محرومیت و ...  از دیگر خطراتی برشمرد که استان هرمزگان را بسیار تهدید می کند.

حجت‌الاسلام زندوی در پایان از همه طلاب و روحانیون خواست مسئله تبلیغ را یک فریضه در نظر بگیرند و با پژوهش و تلاش علمی جلوی هجمه های فرهنگی، شبهات و فرقه های نوظهور را بگیرند.

حجت‌الاسلام عبادی، مدیر کل اوقاف استان هرمزگان نیز در این گردهمایی از بی توجهی به امر فرهنگی در این منطقه گلایه کرد و خواستار حضور بیشتر فضلا و طلاب در این استان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha