سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

مدیر حوزه های علمیه گفت: عید غدیر علت تامه عید مبعث است و شرط تحقق برکات مبعث، پذیرش واقعه غدیر است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه،  به استان آذربایجان شرقی، آیت‌الله مقتدایی چهارشنبه شب در جشن عید غدیر در مسجد جامع شهرستان بناب اظهار داشت: عید غدیر عید بزرگ مسلمانان و عید ولایت است.

وی با بیان این که مبعث اسلام را برای مسلمانان به ارمغان آورد، گفت: همان گونه که علمای دین و بزرگان تاکید کردند، عید غدیر علت تامه عید مبعث است، یعنی شرط تحقق برکات مبعث، پذیرش واقعه غدیر است.

*شرط قبولی طاعات

 مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد:‌ قبولی تمام اعمال از جمله نماز، حج، روزه و... که خداوند به آنها دستور فرموده، مشروط به پذیرش ولایت است و اگر ولایت نباشد، تمام این ها بی فایده خواهد بود.

وی گفت: بنا بر تمامی ادله موجود، عید غدیر از نظر ارزش از روز عید مبعث بالاتر است چرا که در آن روز پیامبر اسلام (ص) با اعلام جانشینی علی (ع) دین اسلام را به طور کامل  عرضه کرد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و بیان این مطلب که  اختیار  پیامبر اسلام بر جان ومال مسلمین بیش از خود آنهاست گفت: پیامبر اسلام (ص) در روز عید غدیر ولایت و سرپرستی مسلمین را به امام علی (ع) واگذار کرد که این ولایت و سرپرستی بعد از امام علی (ع) بر عهده فرزندان ایشان و در زمان غیبت نیز بر عهده ولی فقیه خواهد بود.

*اختیارات ولی فقیه

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمان غیبت امام معصوم، اختیارات ولایت فقیه همان اختیارات پیامبر و ائمه معصومین (ع) است گفت: عظمت ولایت فقیه در این است که در زمان غیبت، استمرار ولایت پیامبر و ائمه است که مسئولیت آن در زمان غیبت، بر عهده یک مجتهد جامع الشرایط می باشد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که ولایت فقیه یادگار امام راحل (ره) است، افزود: بعد از حکومت کوتاه علی (ع) حکومت اسلامی با معیارهای اسلام ناب در جهان وجود نداشت تا این که امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی حاکمیت جمهوری اسلامی را تشکیل داد.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: حاکمیت جمهوری اسلامی که در رأس آن ولی فقیه وجود دارد از دو جنبه مشروعیت دینی و مشروعیت مردمی حائز اهمیت است.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این که ‌امروز به برکت حاکمیت ولی فقیه، ایران اسلامی به عنوان یک ابر قدرت در جهان مطرح است، گفت: رییس جمهور آمریکا به کاهش قدرت کشور خود اذعان دارد، اما ایران اسلامی نه تنها تحریم ها و تهدیدها در آن اثر ندارد، حتی کسی جرأت حمله کردن به این کشور را پیدا نمی کند و یقین بدانید اگر آمریکا یک درصد احتمال می داد در حمله به ایران پیروز می شود درنگ نمی کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه حوزه علمیه شهرستان بناب گفت: به عنوان یک کارشناس حوزوی معتقدم این حوزه در سطح ایران از نظر علمی و اخلاقی نمونه است به گونه ای که وقتی طلاب این حوزه به قم می آیند در بین طلاب دیگر خودنمایی می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha