دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

در سفر رهبر معظم انقلاب به قم شاهد بودیم که بسیاری از ملاقات ها در حرم مطهر برگزار شد و با آن جمعیت های متراکم، شبستان امام خمینی‌(ره) بسیار خوب جواب داد ...

 در سفر رهبر معظم انقلاب به قم شاهد بودیم که بسیاری از ملاقات ها در حرم مطهر برگزار شد و با آن جمعیت های متراکم، شبستان امام خمینی‌(ره) بسیار خوب جواب داد و استفاده از این مکان برای ملاقات ها خدمت کمی نیست؛ به طوری که خود مقام معظم رهبری به من فرمودند؛ «اگر حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی هیچ کار دیگری برای حرم نکرده بود، همین یک کار جای تقدیر دارد».

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه تولیت حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، اظهارداشت: بارگاه ملکوتی بانوی باکرامت حضرت فاطمه معصومه‌(س) سبب شده شهر قم از قدیم الایام مورد توجه خاص و عام باشد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: این شهر بر خلاف سایر شهر ها هیچ گونه سابقه اهل سنت ندارد و از همان روز اول بنای آن توسط اشعریون و شیعیان بوده و بر همان تشیع باقی ماند.

وی ادامه داد: بزرگان، علما و محدثین بزرگی، همچون احمد بن اسحاق، ذکریا بن آدم، شیخ صدوقی‌ها و ... در این شهر حضور داشتند و شاید در اطراف این حرم مطهر بیش از 4 هزار مجتهد و فقیه مسلم دفن باشد که بر عظمت این شهر افزوده است.

* توجه جهانیان به حرم روز افزون است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: در زیارت این حضرت می خوانیم «یا فاطمه اشفعی لی» یعنی ایشان از شأن شفاعت برخودار هستند و شهر قم از این بابت برجسته و ممتاز است و در میان شهرهای ایران که هیچ بلکه با شهرهای جهان قابل مقایسه نیست و توجه جهانیان به این حرم مطهر روز افزون است.

وی با اشاره به خدمات آیت‌الله مسعودی خمینی تولیت سابق، ابراز داشت: این مرد بزرگ و خدوم ذخیره بزرگی برای روز اخرت جمع کرده و خدمت فراوانی، به ویژه توسعه ای که به حرم داده شده و رفاهی که برای زائران تدارک دیده شده انجام داده که بسیار ارزشمند است.

* نظر مقام معظم رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: در سفر رهبری به قم شاهد بودیم که بسیاری از ملاقات ها در حرم مطهر برگزار شد و با آن جمعیت های متراکم، شبستان امام خمینی‌(ره) بسیار خوب جواب داد و استفاده از این مکان برای ملاقات ها خدمت کمی نیست؛ به طوری که خود مقام معظم رهبری به من فرمودند «اگر حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی هیچ کار دیگری برای حرم نکرده بود، همین یک کار جای تقدیر دارد».

وی بیان داشت: آیت الله مسعودی در جهت آرامش و آسایش زائرین اقدامات خوبی انجام دادند؛ به گونه‌ای که امروز شاهدیم که از اقصی نقاط دنیا به این مکان مقدس می‌آیند و پاک و منزه از این حرم می روند.

* 20 سال خدمات ارزنده آیت‌الله مسعودی خمینی

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: نزدیک 20 سال خدمات ارزنده آیت الله مسعودی را به ایشان تبریک می گویم و ذخیره و سرمایه بزرگی برای خود اندوختند و مطمئنا اهل بیت‌(ع) هرگز اجر خادمین صادق خود را فراموش نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خطاب به تولیت جدید اظهارداشت: شما امروز بستر فراهم شده‌ای برای خدمت را در اختیار دارید که با درایت و کفایت به نحو احسن این مکان مقدس و مراکز تابعه را اداره خواهید کرد؛ البته من از سایر خادمان این حرم مطهر تقاضا می کنم با تمام توان به شما کمک کنند و شما نیز از تجربیات آیت الله مسعودی خمینی استفاده کنید.

* گویا می خواهند صدقه بدهند!

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مسعودی بارها به من می گفتند؛ برخی مال وقفی را ملک خود می دانند و در برابر آن به ثمن بخسی اجاره می دهند، گویا به حرم صدقه می دهند!

رییس دفتر مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اهتمام و تاکید فراوانی به آستانه های مشرفه داشته و تاکید دارند که مسئولین آن به فکر رفاه زائرین باشند، تا با خاطره خوب از این اماکن مقدس بروند و دوباره شوق زیارت داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha