یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت، مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اختلاف شیعه و سنی به یک مغازه دو نبش برای سودجویان سیاسی تبدیل شده است.

عبدالجبار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه، با یادآوری این که بیش از هزار و چهارصد سال از پیدایش اسلام می گذرد، گفت: وظیفه مسلمانان تقویت اندیشه برای توسعه اسلام است و شیعه و سنی باید برای اثبات حقانیت دین الهی و معرفی آن به جهان تلاش کنند و از مشاجره و بحث و جدل های بی نتیجه پرهیز نمایند؛ زیرا این مشاجرات در بسیاری از موارد به دشمنی، ‌کینه توزی و حتی کشتن مسلمانی به دست مسلمان دیگر تبدیل می شود.

نماینده سنندج و کامیاران در مجلس شورای ادامه داد: جوسازی، تخریب و توهین به برادر مسلمان در آموزه های اسلام و پیامبر‌(ص) جایی ندارد و باید مذاهب اسلامی بر مشترکات دین اسلام پافشاری نمایند.

وی با یادآوری فتوای مقام معظم رهبری در مورد فردی که به همسران پیامبر‌(ص) اهانت کرده بود، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه ای با این فتوا به جنگ احتمالی شیعه و سنی پایان داد و افرادی که می خواستند از این ماجرا ارتزاق کنند را ناکام گذاشت.

کرمی با تاکید بر این که رهبری فتوا به حرام بودن توهین مقدسات اهل سنت دادند، گفت: لازم می دانم قوه قضائیه لایحه‌ای تقدیم مجلس کند تا با متخلفان و اهانت کنندگان به مقدسات مذهبی برخورد قانونی شود، خواه این فرد سنی و یا شیعه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha