یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم حفظ شاکله سنتی حوزه های علمیه در تدوین طرح ها و برنامه ها تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، رییس موسسه رواق حکمت، شب گذشته طی سخنانی در نشست دوره ای جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه که درمدرسه مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) قم برگزارشد، اظهارداشت: منظور مقام معظم رهبری از مساله تحول در حوزه این است که حوزه ضمن حفظ شیوه ها و سنت های خود به نیازهای روز جامعه پاسخگو باشد.

وی افزود: نگرانی و دغدغه در این خصوص این است که مبادا در تفسیر تحول، اشتباهی رخ دهد و این باعث شود که حوزه از مسیری که در آن هست، فاصله بگیرد.

* شیوه آموزشی حوزه، پیشرفته ترین شیوه در دنیا

حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی همچنین با اشاره به این که شیوه های آموزشی موجود در حوزه از پیشرفته ترین شیوه های آموزشی مرسوم در دنیا هم پیشرفته تراست، خاطر نشان کرد: انتخاب آزادانه استاد که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید کردند، یک شیوه بسیار کارآمد در حوزه است که ثمرات فراوانی داشته و دارد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه میراث گرانقدر حضرات معصومین (ع) می باشند، ابراز داشت: در طول تاریخ حوزه های علمیه، پرچمدار مفاهیم اصیل اسلامی و حافظ میراث ائمه اطهار (ع) بوده اند .

*تحول و پویایی، ویژگی های بارزحوزه های  شیعی

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: یکی از ویژگی های حوزه های علمیه شیعی در طول تاریخ، تحول و پویایی آن ها بوده که توانسته اند به نیازهای زمان به خوبی پاسخ دهند.

وی در ادامه با اشاره به این که به برکت نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی، تحول بزرگی در حوزه های شیعی رخ داد، گفت: بی شک چنین تحولی مرهون پیشگامی دانشمندان حوزوی در عرصه نواندیشی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری تحول امری مستمر است که همواره در حال رخ دادن است و آن چه مهم است این که  تحول در حوزه باید با اشراف، رهبری مراجع معظم صورت گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha