سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 245065
۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۵

پانزدهمین جلسه دفاع پایان نامه سطح سه حوزه علمیه خراسان به همت مديريت مدارج علمي اين حوزه با موضوع تلقیح مصنوعی از منظر فقهی در اتاق جلسات مركز مديريت برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، در اين جلسه، نویسنده پايان نامه به ضرورت پرداختن به موضوع اين پايان نامه با عنوان «بررسي تلقيح مصنوعي از منظر فقهي و حقوقي» اشاره کرد و گفت: 60  الی 80 ميليون نفر در دنيا با مشكل ناباروري روبرو هستند كه اين تعداد در كشورمان یک‌ونیم ميليون نفر است.

 حجت الاسلام يوسفي افزود: اين مسأله باعث ايجاد مشكلاتي در ميان مردم از جمله مشكلات روحي رواني، خانوادگي و در بعضي موارد منجر به جدايي زوجين از يكديگر مي شود.

وی با بيان اينكه تهيه اين پايان نامه بيش از دو سال زمان برده است اظهارداشت: پايان نامه مذكور در چهار بخش منطقي شامل: كليات و شقوق مختلف تلقيح مصنوعي، پرداختن به مباحث فقهي و حقوقي پيرامون اين مسأله، جايز بودن لقاح مصنوعي از ديدگاه اسلام و در پايان خلاصه اي از ديدگاه مؤلف و ديگران تدوین شده است.

حجت‌الاسلام یوسفی در پايان اظهارداشت: اين پايان نامه با روش تحقيق كتابخانه اي و شيوۀ بحث حوزوي تأليف شده است.

در ادامه حجت الاسلام دانشور ثاني، به عنوان استاد داور محتواي پايان نامه را خوب و نو ارزيابي كرد و عنوان داشت: در حوزه علميه به اين موضوع كمتر پرداخته شده است.

وي اشكالات عمدۀ پايان نامه را در زمينه شكلي و ويرايشي دانست ولي در عين حال محتواي آن را مورد تأييد قرار داد.

گفتني است اين پايان نامه كه با راهنمائي حجت الاسلام اصغري و مشاوره حجت الاسلام والمسلمین حسيني تأليف شده است، مورد تایید هیأت داوران قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha