شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربايجان شرقي به مناسبت قيام بهمن مردم تبريز، 27 بهمن امسال با ولي‌امر مسلمين جهان در حسینیه امام خمینی‌(ره) تهران ديدار مي‌كنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی  عصر امروز در گفت‌وگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرا رسيدن 29 بهمن سال 56، سالروز قيام مردم غيور آذربايجان به خصوص تبريز و شهادت تعدادي از شيرمردان اين خطه به دست رژيم منحوس پهلوي، هر ساله جمعيت زيادي از مردم محب اهل بيت (ع) و ولايتمدار آذربايجان، به ديدار رهبر محبوبشان مي‌روند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: مردم این استان بار ديگر محبت قلبي خود را نسبت به جايگاه رفيع ولايت و معظم‌له با شعارهاي ماندگار «آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي» و «آذربايجان اوياخدي ولايته داياخدي» در حضور ايشان به اثبات می رسانند.

امام جمعه تبریز با بيان اينكه امسال بيش از 5 هزار نفر از مردم فهيم تبريز و آذربايجان شرقی ، توفيق ديدار با مقام عظماي ولايت را خواهند داشت، افزود: نقش قيام سرنوشت‌ساز 29 بهمن تبريز در پيروزي انقلاب اسلامي به مثابه نقش تعيين كننده حضرت زينب (س) در تداوم حركت عاشورايي است.

وي تصريح كرد: مردم تبريز به عنوان پرچمدار حركت حسيني، همواره نقش سرنوشت‌ساز خود را در روند شكل‌گيري انقلاب و پيروزي آن و همچنين در دوران شکل گیری دفاع مقدس به بهترين وجه نشان داده‌اند.

* قیام مردم تبریز یکی از شاخص‌ترین حرکت‌های مردمی در پیروزی انقلاب

امام جمعه تبریز همچنين با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص قيام 29 بهمن 56 تبريز كه آن‌ را حركتي هوشمندانه و غيرتمندانه مردم تبريز عنوان فرموده خاطر نشان كرد: قيام 29 بهمن تبريز يكي از شاخص‌ترين حركت‌های مردمي ايران در جريان شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي است.

وی افزود: اين كاروان از اقشار مختلف مردم استان‌ آذربايجان شرقي استاندار، فرماندار، نمايندگان مجلس و تعداد ديگري از مسئولان و مردم از شهرها و روستاهاي استان روز سه‌شنبه بعد از ظهر تبريز را به مقصد تهران ترك خواهند كرد تا 27 بهمن در حسينه امام خميني(ره) تهران به ديدار يار و رهبر خود بروند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی يادآور شد: امسال پنجمين سال متوالي است كه مردم استان توفيق ديدار با مقام معظم رهبري نصيبشان مي‌شود.

شایان ذکر است، قيام 29 بهمن سال 1356 دومين حركت گسترده اسلامي و مردمي است كه متعاقب قيام خونين 19 دي مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبريز صورت گرفت كه با دخالت ايادي پهلوي، خشم و انزجار مردم تبريز به جوش آمده و افتخار قيامي انقلابي بر پيشاني اين شهر ولايت‌مدار حك شد و اين حركت راه امت اسلامي را به راه خونيني كه در پيش روي داشت، پيوند داد و لحظاتي را به دنبال آورد كه از آن خورشيد حيات‌آفرين انقلاب اسلامي آغاز به درخشش كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha