جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با تاکید بر این‌که در بقاع متبرکه نباید تنها به زیارت اکتفا شود، گفتند: باید تدابیر اندیشید تا این مراکز به قطب‌های فرهنگی تبدیل گردد.

این مرجع تقلید در حاشیه آیین غبار روبی ضریح مطهر امامزاده موسی‌مبرقع در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، یکی از وظایف شیعیان و علاقمندان اهل‌بیت‌(ع) را توجه به موضوع ولایت دانسته و اظهار داشتند: مسئله ولایت و امامت مسئله‌ای بسیار مهم است که از پیامبر‌(ص) به یادگار مانده و آن حضرت بر توجه به اهل‌بیت (ع) تاکید فراوان نموده‌اند.

معظم‌له افزودند: در همین راستا تکریم و تعظیم امامزاده‌ها و زیارت آنان که بخشی از محبت اهل بیت‌(ع) است بر ما لازم می‌باشد.

ایشان زیارت قبور امامزادگان را دارای فضیلت و ثواب فراوان دانسته و بر تشویق مردم بر زیارت این اماکن تاکید نمودند.

*فقط به زیارت اکتفا نشود

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قسمتی از سخنان مقام‌معظم‌رهبری تصریح کردند: هنگام حضور در بقاع متبرکه نباید تنها به زیارت اکتفا، شود بلکه این اماکن باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود.

ایشان ضمن تأکید مجدد بر تکریم و تعظیم امامزادگان ادامه دادند: باید ترتیبی اتخاذ شود که در امامزاده‌ها فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) ترویج یافته و مردم با معارف این بزرگواران آشنا شوند.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع را مد نظر قرار دادند و یادآور شدند: بافت قم طوری است که این امامزاده در مکان دور افتاده‌ای واقع شده است و راه مناسبی برای تردد زائران آن وجود ندارد؛ در صورتی که جایگاه ایشان همانند شاه چراغ است؛ بر این اساس لذا باید سعی شود تا با تدابیری این مکان دارای صحن و سرا و بارگاه مناسب و شایسته گردد.

ایشان با تاکید بر معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این امامزاده بزرگوار، تصریح کردند: وظیفه ما تکریم، تعظیم و زیارت امامزادگان است؛ بنابراین باید اهتمام ویژه‌ای به نشر علوم اهل بیت (ع) و ایجاد قطب فرهنگی در این اماکن مقدس صورت پذیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha