شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره احمدبن اسحاق اظهار داشتند: سلام مرا به مردم شریف کرمانشاه برسانید.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، در کنگره بزرگداشت احمد بن اسحاق که امروز در کرمانشاه برگزار شد، فرازهایی از بیانات آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار اعضای ستاد این کنگره قرائت شد.

معظم‌له برگزاری این کنگره را بسیار ارزشمند دانسته و تاکید کرده‌اند: بزرگان نام‌آور شیعه در عهد محدثین در بین ما ناشناخته‌اند و در دوره اول و قرن‌های سوم و چهارم که ری و بغداد مرکز بوده، این ها ناشناخته ماندند.

ایشان یکی از برجسته‌ترین محدثین قرون اولیه اسلام را احمد بن اسحاق دانسته و یادآور شده‌اند: احمدبن اسحاق مقام بسیار بالایی در بین خود اشعریین دارد؛ بعضی شاگردها نزدیک او هستند، بعضی هم از او روایت کرده‌اند.

ولی امر مسلمین یادآور شده‌اند: احمد بن اسحاق وافدالقمیین، یعنی نماینده قمی‌ها در نزد ائمه‌(ع) بود، به این معنی که وجوهات می‌برد، سوال می‌برد و مسئله پرسید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یادآور شده‌اند، یکی از این روات می‌گوید؛ با احمدبن اسحاق آمدیم خدمت حضرت، کیسه بزرگی روی دوشش بود، پول مردم بود، کاغذ‌ها را می‌برد خدمت امام هادی‌(ع)، امام جواد امام عسکری‌(ع)، ایشان در دوره امام زمان‌(عج) شبیه نوّاب اربعه بوده، شخصیت بزرگی است (کان خواص ابی محمد) امام عسکری‌(ع) ولادت حضرت حجت ‌(ع) را به او خبر داد که این نشان‌دهنده کمال رفاقت امام با اوست، شخصیت احمدبن اسحاق خیلی بالا و خیلی بلند است، خوب است که مردم بشناسند و در بین اهل علم معرفی شود.

معظم‌له خطاب به اعضای ستاد کنگره تاکید کرده‌اند، همین مسند احمد بن اسحاق کار بسیار خوبی است، همه روایات را ایشان از ائمه‌(ع) نقل ‌کرده، و به این ترتیب می‌شود، وضعیت آن روز قم را به دست آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha