جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

مراسم رونمایی از کتب و نرم افزارهای معجم های موضوعی و فرهنگ اعلام علوم عقلی اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، در این مراسم که صبح امروز در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوترابی، رییس مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به این موسسه با اشاره به این که رونمایی از این آثار تنها بخشی از دستاوردهای این مرکز می باشد، اظهار داشت: ما در سال گذشته از نرم افزارهای کنزالحکمه 1 و 2 رونمایی کردیم و در این مراسم نیز تعداد دیگری از این نرم افزارها را رونمایی می کنیم.

وی هدف از ایجاد این مرکز پژوهشی را فراهم آوردن زمینه های تحقیق سریع و جامع برای پژوهشگران عنوان کرد و افزود: نرم افزارهای کنز الحکمه ، مجموعه کتاب های معجم موضوعی علوم عقلی اسلامی و کتاب فرهنگ اعلام این دسته از علوم ، آثار رونمایی شده در این مراسم را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در خصوص قابلیت های این نرم افزارها گفت: چند منظوره بودن، پذیرش دیتاهای مختلف بدون نیاز به تدوین برنامه جدید ، سادگی در عین امکانات، دقت در جستجو و امکان دسته بندی اطلاعات استخراج شده از جمله قابلیت ها و مزایای این نرم افزارها می باشد.

وی اضافه کرد: معرفی منطق دانان ، فلاسفه ، عرفا و متکلیمن مسلمان و ملحقات آن که شامل مستشرقین، تاثیرگذاران و مترجمان می شود ، از جمله ویژگی های محتوایی کتاب فرهنگ اعلام است.

رییس مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عنایت و توجه ویژه آیت الله مصباح یزدی به کار تحقیقاتی و پژوهشی خاطر نشان کرد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از سوی مقام معظم رهبری به عنوان الگویی برای مجموعه حوزه توصیف شده اند و این برای ما افتخار است که مدیریت این موسسه با شخصیتی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب فکر ایشان الگویی برای حوزه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha