سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تاکید بر شناسایی و رفع شبهات جدید گفت: امروز امر پژوهش باید در خدمت ارتقای دین باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین واعظی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن تقدیر از زحمات بی‌شائبه حجت­الاسلام والمسلمین مبلغی، اظهار داشت: منازعات و چالش­های ایمانی و فکری، نقش عظیمی در جهان امروز ایفا می­کند، به طوری که در گذشته جنگ و خونریزی باعث تغییر می­شد، اما دنیای معاصر عمدتا کانون­ قدرت‌های نرم، تغییرات فکری و ....است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: یکی از کارهای اساسی، در خدمت­قراردادن امر پژوهش برای ارتقاء فرهنگ دینی است؛ باید با شناسایی شبهات بر روی آنها سرمایه­گذاری و تحقیق کرده و فعالیت خود را در راستای پاسخ‌گویی انجام دهیم.

* نباید از دردها و واقعیات دور بود

وی ادامه داد: امروز باید به بحث­های بنیادی و نظری توجه کرد؛ اما از دردها و واقعیت­ها نباید به دور بود؛ به طوری کلی باید به دنبال تولید محتوا باشیم.

حجت­الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به عدم تناسب بین هزینه­ها و خروجی بعضی مراکز پژوهشی، تأکید کرد: هزینه­ها و محصولات مراکز پژوهشی باید با هم متناسب باشد، مسئولان نیز باید ریسک خود را بالا برده و اهمیت ویژه به این مسائل بدهند.

وی با تاکید بر شناخت و شکوفا نمودن استعداد نخبگان، گفت: باید افقی جدید در کشور گشوده شود و فضایی برای ایده­های نو در در حوزه باز کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان موفقیت این دفتر، در مأموریت­ها و وظائف خود را منوط به هماهنگی سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha