جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 248221
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۵

زندگی حضرت فاطمه‌(س) تماماً الگو است، به طوری که به ما نشان می‌دهد زندگی موفق نیاز به تشریفات خاصی ندارد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه ،مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر‌(س) تهران، امروز طی سخنانی در جمع اساتيد، طلاب ايراني و غير ايراني و كادر اداري مدرسه علميه نرجس (س) مشهد، ضمن تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام وفات حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان این که این بانوی گرامی كوثر بوده و توصيف كامل صفات ايشان ممكن نيست ، ابراز داشت: ايشان شخصيتي است كه پيامبراکرم (ص) دستش را مي بوسيد و مي فرمود محبوبترين افراد در نزد من فاطمه(س) است.

خانم قندهاری افزود: حضرت فاطمه(س) باطن سوره نور و قدر است؛كسي است كه شجره طيبه قرآن و محور اصلي حديث كساء می باشد.

مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) تهران ادامه داد: همه معصومين‌(ع)، حضرت فاطمه(س) را الگو دانسته و اميرالمومنين‌(ع) نیز به وجود مقدس ايشان افتخار مي كرد.

وی اضافه کرد: با نگاهي گذرا به زندگي حضرت زهرا (س) مي بينيم كه در دوران كودكي در شعب ابيطالب در كنار مادر خود بوده و پس از رحلت مادر وظايف ايشان را به عهده گرفتند.

قندهاری گفت: آن حضرت هنگام تشكيل خانواده نيز نقش همسرداري را به بهترين نحو ايفا نموده و در کنار همسر، به اسلام خدمت نمودند و در نهايت نیز نقش حضرت به عنوان يك مادر نمونه در زندگي ايشان قابل تأمل است كه چگونه در نهايت سادگي چهار فرزند نمونه را تربيت نمودند؛ اين قسمت از زندگي حضرت به ما اين درس را مي دهد كه زندگي موفق بدون تشريفات ميسر است.

* آیا صفات منتظرین را داریم؟!

مدير مدرسه علميه زهراي اطهر تهران همچنین با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادي از سوی رهبر معظم انقلاب بيان داشت :در سال جهاد اقتصادي مانيز بايد جهاد فكري- فرهنگي داشته و تصميم بگيريم به اين آيه قرآن كه خداوند به پيامبرش مي فرمايد:« بگو هركسي بر اساس شاكله زندگي او كه همان روحيات و سجايا و عادت او را تشكيل مي دهد،عمل مي كند»، پاسخ جدي دهيم .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha