شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

با توجه به فعالیت وهابیت علیه مذهب حقه شیعه حجت بر طلاب از هر جهت تمام است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان رییس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)  عصر امروز در نشستی با مدیران ،کارکنان و دانش پژوهان سطح دو این موسسه که در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد اظهار کرد:  قرار گرفتن در مسیر واقعی رشد و تعالی مستلزم تلاش و کوشش فراوان است که اگر این جهد و کوشش ها در یک جهت مشخص قرار بگیرد روشن گر خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه علمی علامه طباطبائی در روشن گری شاگردانش افزود: علامه طباطبایی با نیاز سنجی زمان خود با همه سختی های زندگی آن موقع توانست شاگردانی همچون استاد متفکر شهید مطهری را برای جامعه تربیت نماید که این استاد نه تنها برای خود بلکه برای آیندگان هم آثار گران بهایی را به یادگار گذاشتند.

رییس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با بیان این که امروز در جامعه امثال شهید مطهری را کم نداریم ؛ گفت: انسانهای تحصیلکرده همچون شهید مطهری امروز در جامعه کم نیستند ؛ ولی باید توجه داشته باشیم که اگر استاد مطهری امروز به عنوان نمونه و الگو در جامعه مطرح است به خاطر تلاش و کوشش های  شبانه روزی آن فلیسوف بود.

وی تصریح کرد: طلاب و فضلا باید در یک مسیر قرار بگیرند و دنبال یک هدف باشند؛ از این شاخه به آن شاخه ؛از این درس به آن درس رفتن جز تلف کردن عمر و وقت و سرمایه جوانی نیست ؛اما اگر در یک هدف، ثابت قدم ماند،به قله های عالی علمی خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه ، ضرورت تاریخ در جامعه را مهم تلقی کرد و گفت: امروز شیعه از همه جهت در مظان تهمت و افترا های واهی وهابیت قرار دارد که حجت از هر جهت برای طلاب تمام است ، که با آموختن مباحث تاریخی و علم روز  می توانند در مقابله با وهابیت و ایادی شیطان در بیایند.

مدیر مرکز تخصصی تاریخ اسلام حوزه با اشاره به نظام مند نبودن مباحث تاریخی در حوزه های علمیه یاد آور شد: تا چند سال پیش مباحث تاریخی صورت رسمی و مدونی نداشت که خلا بزرگی در میان دروس متداول حوزه احساس می شد، که خوشبختانه موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با همه توان در صدد پر نمودن این خلا می باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) خاطر نشان ساخت: در مباحث تاریخی باید به چند نکته اساسی توجه جدی نمود ، مانند استاد خوب و ماهر انتخاب کردن، استفاده از منابع اصیل و پایه ، با هدف راسخ و مشخص دنبال درس بودن می تواند برای طلاب و فضلا راه گشا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha