یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام گنابادی نژاد

حوزه / رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ما باید با توجه به فعالیت هزاران شبکه ماهواره ای، کار های فرهنگی بیشتری ارائه دهیم، چرا که دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی از ترفندهای زیادی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل موسسه خدمات مشاور‌ه‌ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که فرمودند: اخلاص در عمل، نداشتن آرزوهای بلند و بهره گیری از فرصت ها سه نشانه متقی است، اظهار کرد: یکی از شاخصه های توسعه ارزش های دینی تیزبینی و بهره گیری از فرصت ها در انجام کارهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ فراز و فرودهایی مشاهده می شود که نشاگر  تلاش علماء و استفاده  بهینه آنان از فرصت های پیش آمده برای تحقق و توسعه معارف اهل بیت(ع)  بوده است، افزود: دوران رسالت پیامبر(ص)، دوران امامت امام علی(ع)، واقعه عاشورا، انتخاب پرچم جهاد توسط امام خمینی(ره) و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان دین  از جمله مصادیق  بهره گیری از فرصت هاست.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه اخلاص در عمل، کار برای خدا و معامله با خدا در سختی ها مهمترین شاخصه های اخلاقی انسان در مسیر خدمت است، تصریح کرد: اگر انسان در مسیر کار موفقیت های خودش را منتسب به خداوند متعال و اهل بیت(ع) بداند، هیچ گاه در برابر مشکلات ناامید نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با اخلاص، نداشتن طمع دنیوی و بهره مندی از فرصت، روحیه انقلابی را در بین مردم احیا کردند، گفت: امروز امام راحل(ه) و شهدا بهترین الگوهای مقاومتی برای ما در عرصه های مختلف خدمت هستند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز  بیشترین هجمه دشمن در حوزه رسانه ها به ارزش های دینی است، گفت: ما باید با توجه به فعالیت هزاران شبکه ماهواره ای، کار های فرهنگی بیشتری ارائه دهیم، چرا که دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی از  ترفندهای زیادی استفاده می کند. 

حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه گفت: انتهای کار فرهنگی معرفت است و اگر فعالیت های فرهنگی ما منتهی به معرفت نباشد، به نتیجه خوبی نخواهیم رسید.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه جوهره کارهای فرهنگی اخلاص در عمل است، گفت: همه مسئولان آستان مقدس رضوی در خاکریز  جبهه انقلاب آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

وی افزود: ماموریت آستان قدس رضوی در یک موسسه خلاصه نمی شود، بلکه باید سایر موسسات این آستان مقدس با هم افزایی و همکاری در راستای تحقق اهداف حوزه فرهنگی تلاش کنند.

وی افزود: تاسیس موسسه خدمات مشاور‌ه‌ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در سال 1373 با حکم تولیت فقید آستان قدس رضوی؛ مرحوم آیت الله واعظ طبسی یک پیام فرهنگی بسیار مهم بود که به تحول و ارتقای فرهنگی منجر شد.

در پایان این مراسم، حکم مدیر عامل موسسه خدمات مشاور‌ه‌ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، توسط حجت الاسلام  گنابادی نژاد،  رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به مجتبی مختاری اعطا شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha