جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی شک صداقت و شفافیت از جمله رموز موفقیت رسانه در جامعه اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به شعار نمایشگاه امسال مطبوعات مبنی بر صداقت و شفافیت اظهار داشت: این دو موضوع از جمله الزامات و بایسته های مطبوعات و رسانه ها در جامعه اسلامی است که باید از سوی اهالی خبر و خبرنگاری و دارندگان رسانه ها حتماً مراعات شود تا خدای ناکرده باعث بی اعتمادی و سوء ظن مردم به عنوان مخاطبین نشود.

وی افزود: آن چه مسلم است این که مردم ایران از یک هوش خاصی برخوردار هستند و نه فقط اقشار تحصیل کرده بلکه اقشار با سطح سواد معمولی و پایین نیز به خوبی متوجه می شوند که کدام رسانه واقعاً با مردم صادق و شفاف است و کدام نیست و لذا سریع واکنش نشان می دهند.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: این مساله البته درباره مسئولان نیز صادق است و مردم به خوبی تمیز می دهند میان کسانی که با صداقت و شفافیت عمل می کنند و کسانی که متاسفانه شاید این طور نباشد.

وی با تاکید بر این که لازمه جلب اعتماد مردم به رسانه ها ، تاکید بر صداقت ، اخلاق مداری و اصول حرفه ای است، گفت: رسانه ها همچنین باید مراقب باشند که با فریب و اغواگری و سیاست های نادرست رفتار نکنند چرا که مردم متوجه این گونه برنامه ها شده و از آن ها دور می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی خاطرنشان کرد: بی شک چنانچه رسانه ها در چارچوب فلسفه وجودی حرکت کنند و تعصبات سیاسی و جناحی خود را اعمال نکنند در امر اطلاع رسانی و جذب مخاطب به مراتب موفق تر خواهند بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha