جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سلیمانی تبار

حوزه/ امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک عزاداری و یک اعلام سیاسی است، گفت: گفتمان مقاومت نیاز امروز جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین  مهدی سلیمانی تبار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) گفت: این راهپیمایی موج عظیم و بی نظیر احساسات حسینی(ع) است و فریادی بر علیه ستمگران است.

وی افزود: اربعین نماد مبارزه طلبی در برابر استکبار و سمبل ظلم ستیزی است و در واقع  یک عبادت و عزاداری سیاسی است که به دنیا اعلام می دارد اگر امام حسین(ع) روزی در کربلا تنها بود، ولی امروز راه و گفتمان حسینی(ع) که همان "هیهات منا الذله" است، ادامه دارد و حسین(ع) نه تنها دیگر تنها نیست، بلکه او آنقدر پیرو دارد، که دنیا را به حیرت واداشته است؛ لذا این جمعیت عظیم حاضرند این شعار ظلم ستیز را علیه استکبار جهانی در عمل پیاده کنند.

امام جمعه مشهد اردهال با بیان اینکه اربعین مظهر ابراز احساسات عاطفی جمعیتی عاشق نسبت به سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) است، اظهار داشت این جمعیت کثیر همچون دندانه های شانه همفکر، هم قطار و همراه هستند تا تمام ابراز عشق و علاقه خود را با به جان خریدن تمام خطرات احتمالی نثار امام حسین(ع) نمایند.

 وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک عزاداری و یک اعلام سیاسی است، که پیام آن عزت و سربلندی و دوری از ذلت است افزود: دنیای استکبار و ظلم این اجتماع بی نظیر را برای خودش یک تهدید می پندارد لذا از پوشش خبری و رسانه ای این مراسم اجتناب می ورزد؛

حجت الاسلام  و المسلمین سلیمانی تبار اضافه کرد: در کشوری که تحت تجاوز داعش است و نا امنی بر آن سایه افکنده است، شاهد هستیم که در اثر اشراف گفتمان مقاومت و با همکاری مردم و مسوولان امر بیش از بیست میلیون نفر در کمال آرامش و امنیت در کنار هم به ابراز احساسات و عزاداری مشغولند.

 امام جمعه مشهد اردهال خاطر نشان کرد اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغال گر و غاصب باید از دیدن این جمعیت وسیع مسلمانان در هراس باشد و بداند ایده خام از نیل تا فرات یک خیال پردازی بیش نیست و این رژیم جعلی با کوچکترین اشتباهی نابود خواهد شد. وی افزود: امت اسلام و شیعیان در سایه پیروی از مکتب اهل بیت(ع) نخواهند گذاشت وجبی از کشور های اسلامی در چنگال کفار باقی بماند و فلسطین نیز به زودی از چنگال متجاوزین آزاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار در ادامه با اشاره به اینکه در انتخابات آمریکا شاهد هستیم فردی روی کار می آید که فساد اخلاقی ویژگی بارزش است، اظهار داشت: مشاهده حضور گسترده معترضان به انتخابات آمریکا در خیابان ها خود نشاندهنده شکست لیبرالیسم و پیروزی گفتمان تمدن اسلامی در جهان است، گفتمانی که رهبر معظم آن را بارها در سخنرانی هایشان برای مردم دنیا تبیین نمودند و شعار این گفتمان نیز همان  شعار "هیهات منا الذله است.

امام جمعه مشهد اردهال در پایان با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و به هیچ وجه قابل اتکا نیست، اظهار امیدواری کرد: که دنیا به سوی تفکر و گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) یعنی ولایت فقیه روی بیاورد و خود را از منجلاب تمدن آمریکایی و غربی نجات دهد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha