جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محسن اراکی در دیدار با جمعی از علما و فرهیختگان چین

حوزه /دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب گفت: امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد مشکلات و درگیری‌هایی هستیم که با همکاری علمای اسلام می‌توانیم تا حدودی از این مشکلات بکاهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در دیدار با جمعی از علما و فرهیختگان چین، با بیان اینکه جامعه مسلمان چین جامعه‌ای مهم و اثر‌گذار است، گفت: سفر هیئت علمای چین به جمهوری اسلامی ایران می‌تواند منشأ تقویت روابط اسلامی میان دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب وظیفه دعوت به نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر را بر عهده دارد، اظهار داشت: دین اسلام ما را مکلف کرده است که با یکدیگر همکاری کنیم و در حل مشکلات همدیگر را یاری رسانیم.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد مشکلات و درگیری‌هایی هستیم که می‌توانیم با همکاری یکدیگر تا حدودی از این مشکلات بکاهیم.

آیت الله اراکی افزود: امروز ما شاهد جنگ در یمن هستیم که هر روز تعداد زیادی از مردم بی‌گناه در آنجا کشته می‌شوند، در سوریه و عراق شاهد جنگ هستیم، در بحرین مشکلات زیادی بین مسلمین این کشور وجود دارد و در افغانستان و پاکستان هم شاهد مشکلاتی هستیم.

وی افزود: ما امروز خوف داریم که  برای جامعه مسلمین در اروپا و آمریکا نیز مشکلاتی به وجود بیاید سخنانی که هم اکنون از رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره مسلمانان به گوش می‌رسد بسیار نگران‌کننده است. در جنوب آسیا به ویژه در میانمار شاهد مشکلاتی برای مسلمین هستیم که امیدواریم با همکاری و مساعدت علمای چین و سایر شخصیت‌های جهان اسلام بتوانیم از مشکلات جامعه اسلامی بکاهیم.

آیت الله اراکی در ادامه به با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب فعالیت‌های زیادی در راستای تقریب و تقویت وحدت اسلامی انجام داده است به شرح بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات مجمع جهانی تقریب پرداخت و گفت: مؤسسات زیادی نظیر اتحادیه بانوان، اتحادیه علمای مقاومت و کمیته مساعی حمیده از سوی مجمع جهانی تقریب در سطح جهان اسلامی ایجاد شده است و این مؤسسات تلاش می‌کنند تا اختلافات بین مسلمین را کاهش دهد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به فعالیت‌های مجمع تقریب در عرصه چاپ و نشر، اظهار داشت: اخیرا از موسوعه « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» رونمایی شده است که این موسوعه توسط پژوهشگاه مطالعات تقریبی تهیه شده است که شامل احادیث مشترک است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این سفر می‌تواند آغازی برای همکاری گسترده‌ای در زمینه تقریب بین مذاهب و مسائل مهم جهان اسلام باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha