پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مهمترین کارکرد شهید و شهادتش، ایجاد امنیت برای امت اسلام و ایجاد اقتدار برای جامعه اسلامی است و حقیقتا زائران اربعین حسینی هم همین کارکرد را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، عصر امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان)، در دومین همایش ملی اربعین که با موضوع بررسی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم حسینی و در محل تالار سوره شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: زیارت اربعین امام حسین(ع) همچون جرقه ای بود که دل های پرمحبت عاشقان امام حسین(ع) را بیش از هر چیز دیگر به هم پیوند داد.

وی در ادامه با بیان این که زیارت اربعین، نیاز به تبلیغات ندارد، گفت: قدرت حماسه حسینی در اربعین مشخص بوده و خود را ثابت کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که زائر امام حسین(ع) مقامی دارد که با شهید مقایسه می شود، گفت: در برخی روایات داریم که زائر امام حسین(ع) مقامی همچون هزار شهید جنگ بدر دارد؛ و می دانیم که شهدای جنگ بدر، السابقون و دارای مقامات عالیه بوده اند.

وی تصریح کرد: برای کسانی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند، این زیارت ثوابی چندین برابر دارد به گونه ای که هر قدمی که در این مسیر برداشته می شود، ثواب یک شهید به صاحب آن قدم، داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان این که باید بررسی و تحلیل کنیم که چرا مقام زائر امام حسین(ع) در روایات مختلف امامان معصوم(ع) همچون شهید دیده شده است، خاطرنشان کرد: مهمترین کارکرد شهید و شهادتش، ایجاد امنیت برای امت اسلام و ایجاد اقتدار برای جامعه اسلامی است و حقیقتا زائران اربعین حسینی هم همین کارکرد را دارند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha