یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت اله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شناخت و معرفت عاشقان امام حسین(ع)، در قالب احساسات پاک خود را نشان می دهد که جلوه ای از آن مراسم پیاده روی اربعین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در پیامی ویدیویی به دومین همایش ملی اربعین که عصر امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان) و با موضوع بررسی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم حسینی، در محل تالار سوره شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: حرکت شما برای تبیین علمی حرکت میلیونی مردم در مراسم اربعین، یک نعمت الهی است که جای تبریک دارد.

وی در بخش دیگری از این پیام ویدیویی با بیان این که کشور ما کشور سیدالشهداء(س) و انقلاب ما انقلابی حسینی است، گفت: مراسم میلیونی اربعین، نعمتی برای نظام اسلامی است و البته در مقابل هر نعمتی تکلیفی هم بر دوش ما وجود دارد و آن این که تلاش کنیم این حرکت مسیر صحیح خود را ادامه دهد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: خوشبختانه مراسم پیاده روی اربعین حسینی، با حضور توده مردم هر سال با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود و حتی از لحاظ محتوایی نیز همواره در حال رشد است؛ با تأکیدات مقام معظم رهبری نیز این حرکت امید بخش باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد که چگونه این احساس پاک در میان عزاداران امام حسین(ع) پیدا شده است.

وی با بیان این که البته این احساس پاک ناشی از شناخت است، گفت: شناخت در فطرت انسان به صورت بالقوه وجود دارد، اما این ظرفیت، همچون یک ظرف خالی است که در طول زندگی به تکامل می رسد و در نهایت این شناخت و معرفت، در قالب این احساسات پاک خود را نشان می دهد.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha