شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ع) گفت: جامعه نیازمند تحول معنوی است و طلاب و روحانیون باید در این عرصع فعالانه ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ع) به اهمیت سربازی امام زمان(عج)اشاره کرد و گفت: خدمت در راه دین و قرآن از نعمت های بزرگی است که خداوند متعال با سربازی در راه امام زمان(عج) به حوزویان عطا کرده است و باید از این سرمایه عظیم نهایت استفاده را برد.

امام جمعه استان یزد در خصوص وظایف طلاب افزود: طلبه باید دین خدا را تبلیغ و ترویج کند، زیرا با قلب، جان و عقل مردم سر و کار دارد و زیاد با پول، مادیات و دنیا کاری ندارد و حالت معنوی الهی مردم است که باید به آن پرداخت تا تغییر و تحولی در جامعه صورت گیرد. برای این کار ابتدا باید حالت معنوی و الهی را در وجود خود بپرورانیم و خود را به زینت معنویت، اخلاق و عمل مزین کنیم و سپس جامعه را به سمت نور هدایت نماییم.

وی خاطر نشان کرد: طلاب برای به وجود آوردن حالت معنوی و الهی در وجود خود، نخست باید با صاحب کمالات این صفات پسندیده آشنا شوند و مبدا همه اینها خدواند است. هر کس ریاست و حیات دنیا، علم و تقوا و ... را بخواهد باید از مبداش که خداوند است بخواهد و ما نیز نباید فراموش کنیم که بنده خدا و فقیر الی الله هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: برای دوستی با خداوند متعال کافی است که از محرمات دوری و به واجبات الهی عمل کنیم؛ یعنی عمل به بایدها و ترک نبایدهای خداوند که در احادیث نيز مشهور است که خداوند می فرماید: هرکس به آنچه می گویم عمل کند و آنچه از آن نهی مي کنم دوری جوید٬ من در جوارح و جوانح بنده ام جاری می شوم چنان که کارش کار خدایی و سخنش سخن خدا باشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha