پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فیروز گرج - مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد

حوزه/ مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد گفت: امروز در جامعه نیازمند مبلغان توانمندی هستیم تا به اشاعه علوم دینی بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ با اشاره به تاریخچه  مدرسه سفیران هدایت یزد  گفت: مدرسه علمیه سفیران هدایت استان یزد در سال 1392 با تعداد 30طلبه در پایه های اول و دوم در مسجد ملااسماعیل استان تشکیل شد.

حجت الاسلام فیروز گرج در ادامه با اشاره به تفاوت مدرسه سفیران هدایت با مدارس بلند مدت گفت: در مدرسه علمیه سفیران هدایت، کلاس هایی متفاوت از بلند مدت با نام کلاس های مهارتی مانند روش فن خطابه برگزار می شود که در این نوع کلاس ها طلبه ها واحدهایی را از لحاظ تئوری و کارورزی فن خطابه و فن سخنرانی دینی را فرا می گیرند و همچنین کلاس های روش کار با کودک را نیز با هدف آموزش روش کلاس داری می آموزند.

وی ادامه داد: در ضمن در مدارس بلند مدت کتاب ها به صورت جنبی ارائه می شود به این صورت که استاد حضور ندارد و طلاب درس هایی مانند تفسیر قرآن، اعتقادات و برخی دیگر دروس را موظف به مطالعه و امتحان آن هستند ولی طلاب مدرسه سفیران پس از فارغ التحصیلی بعد از پنج سال و با گذراندان کلاس های حضوری پانزده جز قرآن را تفسیر می کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد به تغییر و تحولات در مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد اشاره کرد و افزود: در کنار کارهای آموزشی تغییر و تحولاتی در وضعیت فیزیکی مدرسه به وجود آوردیم و با تخریب مکان های قدیمی و مخروبه و تاسیس مکان جدید ، فضای بسیار مناسبی نسبت به گذشته برای طلاب آماده شد.

حجت الاسلام گرج تصریح کرد: طلاب مدرسه علمیه سفیران به نسبت با سختی بیشتری نسبت به مدارس بلند مدت روبه هستند و به علت فشردگی دروس، زمان بسیاری را باید برای فراگیری آن بگذارند ولی با این تفاسیر در سال تحصیلی جدید تعداد 20نفر با مطالعه و شناخت کامل به مدرسه جذب شدند و حتی با گذشت دو ماه از سال تحصیلی ، بازهم مراجعاتی برای ثبت نام داریم که متاسفانه به علت پایان مهلت ثبت نام، قادر به پذیرش دوستان نیستیم.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید طلاب مدرسه علمیه سفیران در المپیاد علمی استان شرکت کردند که یک نفر از آنها توانست در بین نفرات برتر این دوره قرار گیرد و اکنون به مرحله کشوری آن راه پیدا کرده که تا کنون نتایج آن اعلام نشده است و امیدواریم به یاری خداوند در آنجا نیز به نتیجه مطلوبی دست یابد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد در پایان اظهار داشت: امروزه در جامعه نیازمند مبلغان توانا و سخنوری هستیم . در مدرسه سفیران هدایت بصورت تخصصی در بحث تبلیغ به آموزش طلبه می پردازند.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha