شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب یزدی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد گفت: حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان میثاق با آرمان های انقلاب است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ در خصوص علت نام گذاری روز 13آبان به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: روز 13آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و بهمین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به ثبت رساندند.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد در ادامه به وقایعی که در این روز در سال های گذشته رخ داد اشاره کرد و افزود:«تبعید امام خمینی(ره)به ترکیه در روز 13آبان در سال 1343»،«13آبان سال 1357 روز دانش آموز»و«تسخیر لانه جاسوسی در تاریخ 13آبان 1358»عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی توان هیچ کدام را نسبت به دیگری اولی دانست زیرا هر کدام در زمان وقوع ، تاثیرگزاری خاصی را داشته و شرایط را به نحوی مطلوب تغییر داده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال انسان را با فطرتی ظلم ستیز آفریده و طبع انسان هم عدالت خواه و مخالف با تجاوز به حقوق دیگران می باشد، ارسال پیامبران با همین هدف صورت گرفت که به انسان ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند.خداوند با صراحت این واقعیت را نیز در قرآن کریم بیان کرده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد به درس هایی می شود از این روز گرفت اشاره کرد و اظهار داشت:«13آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و اینکه در 13آبان مردم سرافراز ایران و همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم شکستنی می باشد.

حجت الاسلام حسینی راد در پایان گفت: طلاب و روحانیون با حضور پرشور خود در این راهپیمایی مردم را به نیز حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دعوت کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha